Türk Telekom oyun sektörünü "Sobee"ledi

Türk Telekom, dünyaca ünlü oyun yazarı Mevlüt Dinç tarafından kurulan profesyonel oyun geliştirme şirketi Sobee’yi bünyesine katarak oyun endüstrisine adım attı

Türk Telekom oyun sektörünü "Sobee"ledi

Oyun geliştirme şirketi Sobee, Türk Telekom Grubu’nun en yeni üyesi oldu. Dünya oyun sektöründe tanınmış bir geliştirici olan Mevlüt Dinç tarafından 2001 yılında kurulan Sobee şirketinin aileye katılmasıyla Türk Telekom, oyun endüstrisine giriş yaptı.

Türk Telekom ve Sobee, Türk oyun pazarının büyümesine ve dünya oyun pazarından ’nin de önemli bir pay almasına katkıda bulunmayı hedefliyor. Türk Telekom’un, satın aldığı bilgi ve iletişim şirketlerinin ürün ve hizmetlerinin yurtdışına ihraç edilmesi hedefi doğrultusunda, Sobee’nin geliştirdiği ve yakın zamanda lansmanı yapılacak yeni oyunların pazarının yanısıra, bölge ve dünya pazarlarına da sunulması amaçlanıyor.

Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany, “Türk Telekom olarak bilgi ve iletişim teknolojilerine yaptığımız ciddi yatırımlar tüm hızıyla devam ediyor. Bu yönde, 2007 Haziran ayında Innova ve Argela’yı, 2007 Aralık ayında da Sebit’i grubumuza katarak çok sayıda yeni projeye imza attık. Sobee’nin Türk Telekom ailesine katılması bilgi ve iletişim teknolojileri yatırımlarımızı tamamlayıcı nitelikte çok önemli bir adımdır. Bu yatırımla dünyada her yıl hızla gelişen oyun sektörünün Türkiye pazarında da hızlı bir ivme ile büyümesine destek vermeyi hedefliyoruz. Mevlüt Dinç’in ve Sobee ekibinin bu alandaki birikimleri ve Türk Telekom grup şirketlerinin yarattığı sinerjiyle başarılı oyunlara imza atacaklarına ve yalnızca Türkiye değil dünya oyun endüstrisine de önemli katkılar sağlayacaklarına olan inancımız tam” diye konuştu.

Sobee’nin kurucusu ve Genel Müdürü Mevlüt Dinç ise Sobee’nin dış pazarlara açılmasında söz konusu işbirliğinin önemli bir rol oynamasını beklediklerini söyledi. Dinç, sözlerine şöyle devam etti: “Kurulduğumuz 2001 yılından bugüne bireysel çabalarımızla birçok yenilikçi oyuna imza attık. Türk Telekom ailesine katılmamızın bu ürünlerimizin gerek Türkiye, gerekse yurtdışında hak ettiği pazarı bulmasında etkin rol oynayacağını düşünüyoruz.

Türk Telekom ailesine katılarak, Türkiye’den dünya çapında iddialı olacak projelere imza atmayı hedefliyoruz. Türk Telekom Grubu çatısı altında, oyun dünyasındaki birikimimizi farklı alanlarda da faydalı ürünlere dönüştürebileceğimize inanıyoruz.”

SOBEE YAZILIM HAKKINDA
Dünya oyun endüstrisinde çok iyi tanınan bir isim olan Sobee’nin kurucusu ve Genel Müdürü Mevlüt Dinç, oyun geliştirmeye 1983’te İngiltere’de başladı. Dinç, Türkiye’deki oyunseverlerin de yakından tanıdığı Enduro Racer, Last Ninja 2, First Samurai ve Street Racer gibi ünlü oyunların yazarı ve yapımcısı olarak birçok ödül aldı. Oyun sektörünün çok gelişmiş olduğu İngiltere’de edindiği birikimini Türkiye’ye taşıyıp bu alanda öncü olmayı amaçlayan Dinç, Türk Telekom çatısı altında Sobee’deki ekibi ile Türkiye’de dünya standartlarında geliştirilmiş profesyonel oyunlara imza atmayı hedefliyor.

Üç boyutlu, etkileşimli ve çok kullanıcılı oyunlar geliştirilen Sobee’de, gerçek ortam modellemesi ve simülasyonu üzerine de çalışmalar yürütülüyor. Sobee tarafından hayata geçirilen ve şirketin bu alandaki birikimini yansıtan projelerden biri, gerçek zamanlı ve üç boyutlu etkileşimli harita ve ortam görüntüleme altyapısı geliştirilmesi amacıyla başlatılan ve 2005’te tamamlanan KANAVA. Yüz binlerce kullancısı ile halen yayında olan ve geliştirme süreci devam eden üç boyutlu ve çok kullanıcılı İstanbul oyunu da Sobee’nin önemli projeleri arasında yer alıyor.

PriceWaterhouseCoopers tarafından düzenli olarak her yıl gerçekleştirilen “Küresel Eğlence ve Medya Sektörünün Görünümü” araştırmasına göre dünya oyun endüstrisi her yıl yüzde 9.1 büyüyor ve 2011’de küresel endüstrinin 48.9 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Online ve konsol oyunlarında Asya’nın diğer pazarlardan daha hızlı büyüme kaydetmesi ve 2011’de bu pazarda 18.8 milyar dolarlık oyun harcaması yapılması bekleniyor.

Sayfa Yükleniyor...