İnternet sitelerinin “başarısı” söz konusu olduğunda; siteyi ziyaret eden kişilerin sayısı, ziyaret sıklığı, bu ziyaretçilerin sitelerde ne kadar vakit geçirdiği ve kaç sayfayı "tık"ladığı büyük önem taşıyor.

Tüm bu bilgileri, web sitesi sahiplerine sağlayan performans analiz servisleri içinde öne çıkan bir isim var: Google Analytics.

Web sitenizin gizli ajanı olarak nitelenebilecek ve tamamen ücretsiz bir servis olan Google Analytics, işletmelerin yatırım geri dönüşünün hangi oranda olduğunu belirleyebilmeleri için oldukça kullanışlı bir performans analiz servisi sağlıyor. Google Analytics, ziyaretçilerin sitenize nasıl ulaştığı ve sitenizde ne tür aksiyonlarda bulunduğunu detaylı bir şekilde inceleyerek yatırımınızı ne yönde yapacağınız konusunda önemli bilgiler sunuyor.

Google Analytics’ın Türkiye ortağı SEM tarafından yapılan araştırmaya göre en popüler 1000 Türkçe içerikli sitenin %72’inin performans analizi konusunda Google Analytics’i tercih ettiği sonucuna ulaştı.

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye'den en çok ziyaret alan 1000 site içinde 642 sitenin Google Analytics kullandığını belirten SEM Genel Müdürü Cem Özkaynak, bu sayının Türkçe içerikli 676 site içinde 499 gibi ciddi bir rakam olduğunu belirtiyor.

Kısa süre içinde en popüler Türkçe içerikli sitelerin en çok tercih ettiği performans analiz servisi haline gelen Google Analytics, 30 Nisan’da Grand Cevahir Otel ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Google İnternet Reklamcılığı Günü kapsamında saat 15:20’de Cem Özkaynak tarafından detaylı olarak incelenecek.

SEM'den alınan bilgiye göre:
Türkiye'den en çok ziyaret alan 1000 site içinde:

En çok ziyaret alan 1000 site içinde yer alan 676 Türkçe sitede: