Türkiye’nin yeni yüzü Quaresma mı olmalı?

Süper Lig'de oynayan yabancı yıldızların Türkiye'nin tanıtımına katkısı olabilir mi? 'Yabancı merakı' mı, maliyeti yüksek bir proje mi? Konuyu Cengiz Semercioğlu, Bağış Erten ve Güneri Civaoğlu ile konuştuk...

Türkiye’nin yeni yüzü Quaresma mı olmalı?

'Futbol asla sadece futbol değil' ve ülkemizde olmasa da çoğu ülkede bir kültür aynı zamanda...

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, geçtiğimiz günlerde ’nin tanıtımı için, Türkiye’ye gelen ünlü yabancı futbolculardan yararlanabileceklerini ifade ederek, ‘Örneğin Guti ve Quaresma’yı Topkapı Sarayı’na götürsek ya da Ayasofya’daki melek tasvirlerine bakarken fotoğraflarını çeksek iyi olabilir’ demişti.

Günay’ın yaptığı bu açıklama üzerine, futbol starlarının tanıtım yüzleri olmalarının turizm ve kültüre getireceği katkılar üzerine Cengiz Semercioğlu (Hürriyet) , Bağış Erten (Radikal) ve Güneri Civaoğlu (Milliyet) ile konuştuk.

'BU HİÇ DE KOLAY BİR ŞEY DEĞİL'
Futbolun yıldızlarının böyle bir proje içerisinde yer almalarını doğru bir yaklaşım olarak değerlendiren ve ülkeye katkı sağlayacağını düşünen Cengiz Semercioğlu, ''Türkiye’de oynayan dünyaca ünlü futbolcuların bu şekilde turizme katkı için kullanılması doğru olur; ama bu hiç de kolay bir şey değil. Bunların tamamı profesyonel oyuncular ve durduk yere Türkiye’nin tanıtımlarında yer almazlar, büyük paralar isterler, zaten kulüpleri ve menajerleri de izin vermez'' dedi.

Finansal açıdan böyle bir işin zor olacağını düşünen Semercioğlu, ''Ciddi maliyeti olan bir iş, o parayı harcadıktan sonra Guti’nin mi başkasının mı o projede oynaması gerekir, tartışılır'' diye konuştu.

YABANCI FUTBOLCULAR ÜZERİNDEN GÖTÜRMEK ZOR
Türkiye’nin kültürel mirasının futbol aracılığıyla tanıtılması üzerine futbolun da bu mirasın bir parçası olduğunu belirten Semercioğlu sözlerine şöyle devam etti: ''Mesela Türk Hava Yolları Barcelona’ya, Manchester United’a sponsor oluyor, böylece, gelirlerini arttırıyor. Dünyada herkesin ilgisini çeken futbolun bu şekilde kullanılması mantıklı; ancak bunu sadece yabancı futbolcular üzerinden götürmek zor. Onlar hiçbir şekilde küçük bütçelerle iş yapmıyor, Türkiye’nin tanıtımı için soyunmazlar. Yerli oyuncular ise yurtdışında tanınmaz.''

Futboldan çok Türkiye’nin tanıtımını yapacak başka projeler, unsurlar yaratmak gerektiğini savunan Semercioğlu, ''Türkiye’nin tanıtımı için uzun vadeli yatırımlar gerekiyor. Uzun vadeli kampanyalarda futbol bir unsur olarak kullanılabilir'' dedi.

'BU PROJE İLK DEĞİL'
Bağış Erten ise konuyla ilgili olarak şunları söyledi:

''Futbol dünyanın en yaygın dili. Bundan yararlanmak isteyen birçok kişi ve kurum olabilir. Böyle bir proje ilk değil. En son hatırladığım Romanya’da olmuştu. Bu projeyle birlikte, Guti ve Quaresma’yı bu şekilde tanıtımlarda kullanmak Tanzimat’ta başlayan ‘yabancı merakı’nın hala devam ettiğini gösteriyor. Ayrıca bu etkinliğin ülkemizdeki kültür ve spor arasındaki kopukluğu gidermeyeceğini düşünüyorum.”

'NOKTA ATIŞI OLABİLİR'
Milliyet Gazetesi yazarı Güneri Civaoğlu ise Günay’ın bu ifadesi ile ilgili, ''Nokta atışı olarak müsait bir düşünce. Bu tip tanıtım ve reklam işlerinde stratejiye inanırım. Strateji kurulur, ona göre unsurlar oluşturulur. Futbolcular da bu unsurların içerisinde yer alır. Tıpkı bir lego parçası gibi...’ şeklinde konuştu.

Futbolun gücünü bu şekilde kullanmanın futbolun popularitesi açısından önemli olduğunu belirten Civaoğlu, ''Futbolcuyu alıp melek tasvirlerine baktırmak bir hedef değildir; bu ancak büyük resmin bir parçası olabilir'' dedi.

Civaoğlu, son olarak, böyle bir projeyle spor ve kültür dünyasının bir araya gelmesine ise, ''Yamalı bohça durumu ortaya çıkıyor, ama yine de güzel bir yaklaşım'' ifadesinde bulundu.

Sayfa Yükleniyor...