TV'nin 'en iyi anları' kutlanıyor

Televizyon endüstrisi, Birleşmiş Milletler'in "Dünya Televizyon Günü" için birleşiyor. Cenevre ve Brüksel, Dünya Televizyon Günü TV'nin "en iyi anlarını" kutluyor.

TV'nin 'en iyi anları' kutlanıyor

Birleşmiş Milletler önderliğindeki ve Avrupa Yayın Birliği (EBU), Avrupa Ticari Televizyon Derneği (ACT) ve Brüksel merkezli televizyon ve radyo satış merkezleri derneği EGTA tarafından desteklenen Dünya Televizyon Günü girişimi kutlamaları çerçevesinde, izleyicilerden en sevdikleri TV anlarını paylaşmaları isteniyor.

Avrupa, Asya, Kanada, ABD ve Avustralya'daki yayıncılar, kuruluşlar tarafından ortaklaşa hazırlanan ve televizyonun bilgilendirme, eğitim ve eğlendirmede oynadığı hayati rolü tanımlayan 30 saniyelik bir videoyu yayınlamaya davet edildi. Çok sayıda yayıncı klibi 21 Kasım'da kanal ağları ve internet portallarında yayınlayacaklarını şimdiden bildirmiş durumda.

Klip eğlence, haber, kültür, spor ve drama kesitleri sunarken, izleyicileri en sevdikleri TV anlarını sosyal medyada #WeloveTV ve #WorldTVDay hashtagleri ile aday göstermeye teşvik ediyor.

EBU Başkanı Jean-Paul Phillippot kamu hizmeti yapan televizyon mecrasının, siyasi veya ekonomik nüfuzu olmayanlar da dahil herkesin bilgiye ulaşmasını mümkün kılarak demokrasinin güçlenmesine yardımcı olduğunu dile getiriyor.

Bay Phillippot "EBU'nun 55 ülkede, 69 dilde yayın yapan 937 TV kanalı işleten ve 1,02 milyar potansiyel izleyici kitlesine ulaşan 63 Aktif TV üyesi bulunuyor," derken sözlerine "Bu aksi halde sesi duyulmayacaklara ses olurken, toplumun bütün katmanlarına hizmet ederek hoşgörü ve anlayışı teşvik ediyor ve bütün ulusu ilgilendiren konular etrafında bir tartışma ortamı oluşturuyor," şeklinde devam etti.

EGTA Başkanı Franz Prenner girişimin izleyiciye yönelik tükenmez cazibesini kutladığını dile getiriyor.

"Çoğu Avrupa ülkesinde televizyon izleme istikrarlı ya da yükselen bir grafik çiziyor," diyen Bay Prenner, "Avrupa Birliği çapında ortalama bir izleyici günde 236 dakika ekran karşısında kalıyor. İstisnai dalgalanmalar, insanların OTT (Over The Top) de dahil birden fazla mecrada kaliteli içerik tüketmeyi sevdiğini işaret eden büyük resmi maskelemiyor. Televizyon altın çağına daha yeni adım atıyor!" diyerek sözlerine devam etti.

'AVRUPALI BİR BAŞARI HİKAYESİ'
ACT Yönetim Kurulu Başkanı Magnus Brooke televizyonu "Avrupalı bir başarı hikayesi" şeklinde tanımlıyor.

"Televizyon ortamını en çok Avrupalılar kullanıyor. Nüfusun Yüzde 87'si günlük olarak televizyon cihazı veya internet üzerinden TV içeriği izliyor," diyen Bay Brooke, "Bu kalıcı popülerlik ticari kanalların program içeriğine yaptığı yatırımlar sayesinde mümkün oluyor. İzleyicilerimiz en iyi haberleri; en iyi spor, eğlence ve drama programlarını talep ediyor. Yüksek kalite ucuza mal olmuyor ve TV gelirlerinin yüzde 40'ı TV içeriklerine yatırım olarak geri aktarılıyor. Bu yatırım da izleyicinin güveni şeklinde karşılık buluyor. Günümüzde bilgi her yerde olsa da, televizyon Avrupa ve ötesinde en güvenilir haber platformu olma özelliğini koruyor," şeklinde devam etti.

(Birleşmiş Milletler) Bölgesel Enformasyon Merkezi Müdür Yardımcısı Caroline Petit Dünya Televizyon Günü'nün Birleşmiş Milletler tarafından 1996'da, televizyonun karar vericiler üzerindeki giderek artan etkisini tanımak adına yıllık bir etkinlik olarak kabul edildiğini söylüyor.

"Televizyonun gücü demokrasiyi geliştirme, ifade özgürlüğünü teşvik, yeniliklere katkıda bulunma, harekete geçirme ve kültürel çeşitliliği desteklemede yeteneklerinde gizli," diyen Bayan Petit, "Dünyanın dikkatini çatışmalara ve özgürlük ile güvenliğe yönelik tehditlere çeken televizyonun, bazı temel küresel konulara dair algıları keskinleştirme potansiyeli bulunuyor," sözleriyle devam etti.

Sayfa Yükleniyor...