Üç maymun 7.5 milyon kişiye ulaştı

BSA Türkiye’nin, ‘Görmedim, Duymadım, Bilmiyorum ! demeyin...’ sloganıyla herkesi lisanslı yazılım kullanmaya davet ettiği 3 Maymun Kampanyası 31 Ocak’ta sona erdi.

Üç maymun 7.5 milyon kişiye ulaştı

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle Kasım ayında başlatılan kampanya süresince lisanslı yazılım kullanmak için BSA ile iletişime geçen kişi ve kuruluşlara ücretsiz danışmanlık hizmeti sunuldu. Kampanya kapsamında medya, İnternet ve dış mekanda gerçekleştirilen çalışmalar sonucu yaklaşık 7.5 milyon kişi korsan yazılımın zararları konusunda bilinçlendirilmiş oldu.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun düzenlediği hukuki ve cezai yaptırımlardan kendilerini korumak isteyenlerin yanı sıra, lisanssız yazılımın neden olacağı virüs ve teknik sorunlardan kurtulmak isteyenlerin yakından takip ettiği kampanya Türkiye genelinde büyük ilgi gördü.

Sektörel bazlı iletişimin de yürütüldüğü kampanya süresince gıda, içecek, ve otomotiv sanayileri ile mimarlık, inşaat ve reklam sektörleri ile özel işbirliği çalışmaları gerçekleştirildi.

2 ay süren kampanya kapsamında, BSA Türkiye’nin 0 800 211 81 86 no’lu hattına 890 arama, kampanyanın İnternet sitesine ise 148 başvuru gerçekleştirildi. İnternet sitesini ziyaret edenlerin %56’sı firmaların lisans kontrolünde sorumlu kişiler olurken, %50’si de yazılım alımı konusunda yetkili kişiler olarak sıralandı. Gelen tüm başvuruların % 74’ü bilgi edinme amaçlı olurken, % 26’sı lisanslı yazılıma dönüştü. Ana amacı lisanslı yazılım konusunda ülke genelinde bir bilinç yaratmak olan kampanyaya en çok ilgiyi Marmara Bölgesi gösterdi.

3 Maymun Kampanyası’nın lisanslı yazılım kullanımı konusunda kamuoynun dikkatini çekerek hedeflerine ulaştığını ifade eden BSA Türkiye Genel Koordinatörü Elçim Barkay, telif hakları konusunun yapılan çalışmaların sürekli kılınması gerektiğini söyledi. Barkay, “Bir fikrin, bir yazılımın sahibinden izinsiz kullanılması, o kişinin cüzdanını çalmak ile eşdeğer bir suçtur. Korsan yazılım kullanımı sadece bununla da kalmayarak, yol açacağı güvenlik sorunlarıyla maddi kayıplara neden olacağı gibi kurumsal ve kişisel itibarın da zedelenmesine yol açmaktadır. Tüm bu nedenlerden dolayı 2009 yılında da BSA Türkiye olarak 3 Maymun gibi kampanyalarla halkımızı bilinçlendirerek, korsan yazılım kullanım oranını düşürmeyi amaçlamaktayız” dedi.

Sayfa Yükleniyor...