Umut vaat eden 15 internet girişimi

Yeni ekonomiyle ilgili bilgi ve proje sahibi olan girişimcilerle yatırımcıları buluşturan etohum platformu, 2010'un 'yatırım yapılacak' 15 internet girişimcilerini açıkladı.

Umut vaat eden 15 internet girişimi

etohum, 2010’da yatırım yapılacak yeni internet girişimcilerini duyurdu. 1500 başvuru arasından seçilen girişimciler şubat ayında Antalya Rixos Premium Belek’te düzenlenecek 4 günlük etohum Girişimcilik Kampı’na katılacak.

30 Ocak tarihinde Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleştirilen ve Airties Kurucu Ortağı Ziya Boyacıgiller, Sobe Kurucusu Mevlüt Dinç ve Biletix kurucuları Ali Abhary ve Dave Dorner’ın konuşmacı olarak katıldığı bir toplantıda açıklanan 15 girişimci şubat ayında Antalya Rixos Premium Belek’te düzenlenecek 4 günlük etohum Girişimcilik Kampı’na katılmaya hak kazandı.

2010 yılında yatırım yapılacak 15 internet girişimcisi şöyle:

Roodbox.com: Bilgi Üniversitesi Reklâmcılık Bölümü’nde okuyan Ulaş Akpınar ve Osman Özmen’in geliştirdiği bu proje, reklâm gelirinin belli bir yüzdesini izleyenlerle paylaşan eşsiz saniye oyunu.

Anneysen.com: Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu Pınar Şimşek ve Aylin Çakır tarafından kurulan Anneysen.com, annelere ve anne adaylarına yönelik bir sosyal ağ sitesi.

Tvdegordum.com: Erkin Günay ve Canan Özkal tarafından kurulan Tvdegordum.com, izleyicilerin televizyon programlarında veya dizilerde gördükleri ürünlere ait marka, model ve satış noktası gibi bilgilere ulaşmalarını ve istedikleri ürünü satın almalarını sağlayan platform.

Karniyarik.com: Siyamed Sınır, Kaan Meralan ve Doğuş Ertemur tarafından kurulan Karniyarik.com, kullanıcılarına internette aradıkları, fiyatı olan her şeyi bulma imkânı sağlayan bir dikey arama motoru.

Balerin.com: Lütfi Gündüz tarafından kurulan Balerin.com, kozmetik sektörüne yönelik ’nin en büyük internet platformu olma hedefiyle kurulan özgün bir e-ticaret sitesi. Balerin.com’da sadece kozmetik ürünlerin satışı yapılmakta ve ağırlıklı olarak internetteki en uygun fiyatlar sunulmaktadır.

YollaYolla.com: Göktuğ Okan Oğuz ve Haldun Uraz Boralılar’ın geliştirdiği bu proje, üyelik sistemi ile bireylerin arzu ettikleri ve kullanmak istedikleri ürünleri deneme ve kullanma şansı buldukları bir ortam.

DersVerilir.net: Burak Tuyan tarafından kurulan DersVerilir.net, özel ders veren bireyler ile özel öğretmen arayışında olan öğrenci ve velileri buluşturmaktadır.

Filoline.net: İki tecrübeli ortak olan Bertan Özdemir ve Burçak Sayınsoy tarafından geliştirilen bu proje, araç sahipleri ile hizmet ve ürün sağlayıcı firmalar arasındaki iletişimi, bilgi akışını ve ticareti düzenleyen bir platform.

Grupanya.com: Can Mustafa Köne, Baran Dilber ve Onur Yıldırım tarafından kurulan Grupanya.com, insanların yapmak isteyip fakat pahalı buldukları etkinlikleri belli bir katılımcı sayısına ulaştıktan sonra, başka bir yerde bulamayacakları fiyatlarla satın alma fikrinden doğdu.

Ofansif.com: Çağatay Kıyıcı, Ogan Güner ve Reha Erbatur tarafından geliştirilen bu proje, futbol taraftarlarının bir araya geldikleri ve futbola dair tüm bilgi ve paylaşım ihtiyaçlarını tek bir platform üzerinde karşılayabildikleri bir “sosyal ağ” ve “sosyal medya” sitesi.

Bogazharbi.com: Ali Murat Sürmen, Berkan Uslu, Burak Çavundurluoğlu, Hasan Alpay Yasin, İlhan Yılmaz ve Ömer Emre Özen tarafından geliştirilen "Boğaz Harbi", Çanakkale Savaşı Destanı’nı konu alan, 3 boyutlu bir bilgisayar oyunu projesi. Birinci Şahıs Nişancı (FPS) kategorisinde hazırlanan oyunda, savaşın geçtiği ortamlar gerçeğe en yakın sahne tasarımları, modeller ve animasyonlarla oyunseverlere sunulmaktadır.

Dressar.com: Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencileri Halil Akın ve Mehmet Arıkan tarafından sürdürülen bu proje, müşterilerin, bilgisayar başında ve video kamera yardımıyla istedikleri giysileri (Augmented Reality) sanal gerçeklikten faydalanarak kolaylıkla denemelerini sağlar. Bu girişim sayesinde müşteriler evden çıkmalarına gerek kalmadan onlarca mağazanın ürünlerini üzerilerinde deneme imkânı bularak satın almak istedikleri ürünleri internetten sipariş edebilirler.

Sopido.com: Sosyal medyanın kişileri değil, aksine ürünleri profil haline getiren ve bunun üzerinden marka ve ürünleri, kullanıcıların istediği her yerden erişebileceği bir ortama toplayan sosyal alışveriş sitesi olan Sopido.com, Murat Kaya ve Onur Yüksel tarafından kuruldu.

Nefius.com: Fatih Bugan tarafından kurulan Nefius.com, bir “Kavram Merkezli Veri Düzenleme” sistemidir. Bilginin işlendiği birçok alanda kullanılabilen, yenilikçi bir altyapıya sahip olan Nefius.com, internet içeriğini konulara ve kullanıcıların beklentilerine göre çeşitli biçimlerde yeniden düzenler, bilgiye ulaşma süresini kısaltır ve bilginin içeriğini yeni bilgilerle güçlendirir.

Lorientalis.org: Deniz Şen, Ersin Ateş ve Yusuf Avcı tarafından yürütülen bu proje, bireyleri çevre problemlerinin birer parçası olmaları için cesaretlendirip sosyal bilinci ve sorumluluğu yüksek, çevreye duyarlı komüniteler yaratmayı amaçlayan bir internet platformu.

Türkiye’deki internet şirketlerinin sayısını artırmak, girişimcileri desteklemek, internet ekosisteminin oluşması ve gelişmesi için girişimcilerle yatırımcılar için ticari bir pazaryeri oluşturmak amacıyla kurulan etohum, yatırım yapılacak 15 internet girişimcisini belirlemek için titiz bir süreç izledi. 2009 yılında 1500 internet girişimcisinin başvurduğu etohum, ilk aşamada belirlenen 200 adayla yüz yüze görüşmeler yaparak 40 kişilik bir ön liste oluşturdu.

etohum’un destekleyeceği 15 girişimci ise Yemeksepeti.com kurucuları Nevzat Aydın ve Melih Ödemiş, GittiGidiyor.com ortakları Burak Divanlıoğlu ve Serkan Borançılı, Cimri.com Kurucusu Aydonat Atasever, Nokta A.Ş. İcra Kurulu Başkanı ve Ortağı Tümay Asena, Mynet Kurucusu Emre Kurttepeli, Pilli.com Kurucusu Hasan Yalçınkaya, Esas Holding’den Cumhur Kuşçuoğlu ve Mackolik.com Kurucu Ortağı Erdem Yurdanur’un da aralarında bulunduğu toplam 16 kişilik bir danışma kuruluna yapılan sunumlar sonucunda belli oldu.

etohum Kurucusu Burak Büyükdemir, konu hakkında şunları söyledi: “İnternet girişimcileriyle yatırımcıları bir araya getirmek üzere kurulan ve GittiGidiyor.com, Yemeksepeti.com, Nokta.com, Mynet, Reklamz ve Mackolik.com gibi sektörün öncü oyuncuları tarafından desteklenen etohum, 2009 yılı içinde 100’ün üzerinde toplantı düzenleyerek yaklaşık 10.000 kişinin buluşmasına aracılık etti. Televidyon da, etohum.tv kanalıyla tüm etkinliklerini internet üzerinde 24 saat internet girişimcilerine sunarak 50.000’in üzerinde kişiye ulaşılmasını sağladı. Bunun yanı sıra etohum, kamplarıyla, girişimciliğe yeni başlayacak olanlara yol gösterdi. Geçen sene etohum sürecinden geçen 2 şirket melek yatırımcılarını buldu. Pabbuc.com ve Ortakantin.com siteleri, yeni yatırımcılarıyla beraber şirketleşti ve geleceğe daha ümitle bakmaya başladı.”

Burak Büyükdemir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Büyük olasılıkla birçok kişi bu sene seçilecek adaylardan Mars’a gidecek oksijeni üreten, nano-teknolojik bir yenilik getiren veya Google’dan daha iyi arama yapan projeler bekliyorlar. Ancak etohum’un belirlediği 2010 adayları arasında bu tarz projeler yok. Çünkü etohum’da fikirlerden çok girişimcilere odaklanıyoruz. ‘Girişimci – yatırımcı buluşması’ teması altında da bu ana fikir yatıyor. Yani insanlar etohum aracılığıyla buluşuyorlar. etohum olarak insanların fikirlerden daha değerli olduklarına inanıyoruz. Elbette bu, yeni ve yaratıcı fikirlerin olmayacağı anlamına gelmiyor. Zamanla birçok yeni ve yenilikçi proje de göreceğiz. Gelişmiş ülkelerde okuduğumuz iş modellerini ülkemizde de görmememiz için hiç bir sebep yok. Sadece daha çok çalışmamız lazım. Her sene hep beraber daha iyiye gideceğiz.”

Sayfa Yükleniyor...