Yeni Audi RS6 Avant

Steyşın otomobil 305 km/s azamı hıza sahip.

Yeni Audi RS6 Avant

Audi’nin bağımsız Quattro GmbH bölümü tarafından geliştirilip üretilen dört tekerlekten çekişli, sadece steyşın versiyon olarak üretilen RS6 gücünü S6, S7 ve S8’de de kullanılan çift turbolu 4,0 litrelik V8 motordan alıyor.


Ama yeni RS6’da motor 5700 ila 6700 devir/dakikada 560 beygir güç ve 1740 devir/dakikadan 5500 devir/dakikaya kadar sabit 700 Nm tork üretiyor.

Güç çıkışı önceki RS6’daki 5,0 litrelik V10’a göre 20 bg daha az, ama tork 50 Nm daha fazla.

V8 motor durdurma-çalıştırma sisteminin yanı sıra yakıt tasarrufu sağlayan, araç maksimum torkunun yüzde 25 ila 40’ını ürettiği zaman sekiz silindirden dördünü kapatan ‘istendiğinde silindir’ teknolojisini kullanıyor.

RS6’nın azami hızı 250 km/s ile elektronik olarak sınırlanmış. Seçenek olarak Dinamik Paket bunu 280 km/s’ye, sonraki seviye Dinamik Paket Artı 305 km/s’ye çıkarıyor.

Audi yüksek performansa rağmen yeni RS6’nın V10 motorlu önceki modele göre, yüzde 30 daha ekonomik olduğunu, CO2 emisyonunun de buna paralel olarak 229 gr/km’ye indiğini söylüyor.

Yeni Audi RS6 Avant - 1

V8 motor daha yakın oranlar ve daha uzun bir son vitesle donatılmış ZF sekiz vitesli otomatik şanzımana bağlanmış.

Quattro, aktarma organlarına kendi kendine kilitlenen diferansiyel eklenmiş. Torku sürekli olarak arka tekerlekler arasında dağıtabilen spor diferansiyel aksesuar olacak.

RS6’nın havalı süspansiyonu S6’ya göre 20 mm daha alçak.

Yeni Audi RS6 Avant - 2

RS6’ya altı pistonlu kaliperleri olan, 390 mm çapında daha hafif frenler de eklenmiş; 420 mm'lik karbon seramik diskler seçenek olarak sunuluyor. 20 inçlik jantlar standart olarak geliyor, tercihe bağlı olarak 21 inçlik jantlar seçilebiliyor.

Otomobil alüminyum gövde panelleri ve yeni MLB platformunun kısmen alüminyum içeren ön yapısı sayesinde önceki modele göre yaklaşık 100 kg daha hafif.

Ek olarak, V8 motor sadece 500 mm uzunluğunda, bu da ağırlık dağılımını V10 motorlu modele göre iyileştiriyor.

Ön taraftaki tasarımın dikkat çeken bir yanı yeni ızgara; Izgaranın alt kısmına 3 boyutlu ‘Quattro’ yazısı bulunuyor. Bu yazının gelecekte başka Audi modellerinde de kullanılabileceği belirtiliyor.

Bütün Quattro modelleri gibi RS6 da özel olarak geliştirilmiş ve seri üretim öncesi Nürburgring’de 8000 kilometre boyunca testlere tabi tutulmuş. Araç şirketin Nekarsulm tesisindeki ayrı bir üretim hattında üretiliyor.

Quattro bölümü bu yıl otomobilden 12.000 adet üretmeyi planlıyor.

Sayfa Yükleniyor...