Yoksul ülkelere 'oyun karakteri' dopingi

World of Warcraft gibi çevrimiçi oynanan RPG (Role Playing Game) oyunlar için 'karakter yaratma' sektörü şaşırtıcı büyüklüğe ulaştı.

Yoksul ülkelere 'oyun karakteri' dopingi

RPG oyunlarında karakter alım-satımı ve bu pazarda dönen büyük meblağlar yakın zamanda gündemini de meşgul etmişti. Bu konuda son olarak hazırlanan uluslararası bir rapor, ilginç bir veriyi ortaya çıkardı. Halihazırda Çin ve Vietnam’da 100 bine yakın kişi, Batı ülkelerindeki oyunculara satmak üzere tam mesaiyle RPG karakteri geliştiriyor.

Yenimedyaduzeni.com sitesinin aktardığı Dünya Bankası raporuna göre RPG karakter pazarı şimdiden 3 milyar dolar barajını aşmış durumda. Bu meblağın yüzde 75′i ise uzakdoğulu karakter geliştiriciler tarafından sağlanıyor. Rapor, bu servisleri destekleyerek gelir düzeyi düşük ülkelerdeki kalkınmayı hızlandırmanın mümkün olduğunu savunuyor.

Lineage ve World of Warcraft gibi oyunlarda karakterler ve bu karakterlerin kullandıkları ekipmanlar, görece oyuna daha az vakit ayırabilen Batı ülkelerindeki oyuncular tarafından, yüksek meblağlar ödenerek satın alınıyor. Rapora göre bu tür büyük katılımlı çevrim içi oyunlardaki oyuncuların yüzde 35′i karakter ya da ekipman satın almak için gerçek para kullanıyor. Bu büyük talebin karşılanması için de, fakir Asya ülkelerinde bu oyunları ‘iş’ olarak gören ve karakter geliştirmeye mesai harcayan kişiler devreye giriyor. Kazanılan paralar ise gayet ciddi boyutta. Zira bazı karakterlere 5,700 euro’ya ulaşan miktarlar ödenebiliyor.

Dünya Bankası’nın gelişim raporlama organizasyonu InfoDev ile ortak hazırladığı rapor, konu üzerinde ilginç bir kıyaslama da yapmış. Yine gelişmemiş ülkelerde üretilen kahve her ne kadar 2009′da 70 milyar dolarlık bir piyasa oluştursa da, bu meblağın yalnızca 5.5 milyar dolarlık kısmı üretim yapılan ülkelere ulaşmış. Çevrim içi oyun karakteri geliştirme pazarında ise bu oran yüzde 63 civarında seyretmekte.

Sayfa Yükleniyor...