Demi Moore ve Ashton Kutcher tarafından kurulan 'Demi ve Ashton Vakfı' (DNA), çocuk seks köleliğini önlemek amacıyla ABD'de "Real Men Don't Buy Girls" (Adam gibi adam kız çocuklarını satın almaz) sloganıyla interaktif bir video kampanyası başlattı.

Kutcher'ın liderliğinde başlatılan kampanya, ünlü aktörün Kamboçya'daki seks trafiği gerçeğini öğrenmesinden sonra hayata geçti.

Kutcher kampanya hakkında şunları söyledi:

"Yedi yaşındaki kız çocuklarının kâr amacıyla tecavüze uğradığını üzülerek ve şaşırarak izledim ve kendi kendime şöyle dedim: Dünyada bir şeyler oluyor ve ben bunun için hiçbir şey yapmıyorum! Faydamın bulunmadığı bir dünyada yaşamak istemiyorum."

Moore ve Kutcher, sorunu daha yakından araştırmaya başladı ve sadece Amerika Birleşik Devletleri'ne, yaklaşık 300 bin çocuğun satıldığını öğrendi. Dahası 1 milyondan fazla kız çocuğunun dünya çapında bu amaçla kullanıldığını belirledi. Bu yolla elde edilen yıllık ciro 39 milyar dolardı!

Araştırmaya göre, seks ticareti için kullanılan çocukların ortalama yaşı 13. Kullananlar ise yaklaşık 30 yaşlarında, daha önce mutlaka sabıka kaydı olan dolgun maaşlı kişiler.

KAMPANYADAKİ ÜNLÜ YÜZLER
Kampanyaya birçok ünlü isim destek veriyor. Bu isimler arasında Eva Longoria, Justin Timberlake, Sean Penn, Bradley Cooper, Jamie Foxx, Jason Mraz, Ashton Kutcher, Drake, Adrian Peterson ve Isaiah Mustafa var.

Kampanyanın ilk video filminde ise ABD'nin en çok okunan haber sitelerinden Huffington Post'un kurucusu, Yunan asıl medya patroniçesi Arriana Huffington'ın adı geçiyor, Ashton Kutcher rol aldığı ilk videoda, "Huffington adam gibi adamları seçer ya siz?" diye soruluyor.