Güneydoğu Anadolu bölgesindeki kadınların sosyal ve ekonomik olarak güçlendirilmesini amaçlayan sosyal sorumluluk projesi kapsamında hazırlanan tasarımlar düzenlenen defileyle tanıtıldı.

"İstanbul Fashion Week" etkinlikleri çerçevesinde Santralistanbul'da gerçekleştirilen ve koreografisini Bilge Tuğsuz'un yaptığı defilede, Alex Akimoğlu, Hakan Yıldırım, Hatice Gökçe, Banu Bora, Rojin Aslı Polat, Mehtap Elaidi, Özgür Masur, Gamze Saraçoğlu, Aida Bihter Pekin, Rana Canok, Berna Canok, Simay Bülbül, Günseli Türkay, Zeynep Tosun gibi ünlü modacıların "Argande" markası altında toplanan tasarımları, Ahu Yoğtu, Sema Şimşek, Ceylan Saner ve Selda Aksoy'un da aralarında bulunduğu mankenler tarafından sergilendi.

2010-2011 Sonbahar/Kış koleksiyonu, defileyi izleyenlerin beğenisini kazandı.

"ARGANDE" MARKASININ OLUŞUMU
Adını Mezopotamya topraklarında hüküm sürmüş Kommagene Krallığı'nın tek tanrıçası "Argande"den alan marka, bugün Güneydoğulu kadınların elinde yeniden doğuyor.

Güneydoğu Anadolu'daki kadınların sosyal ve ekonomik olarak güçlendirilmesi amacıyla Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ile GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ortaklığı ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı finansmanıyla Mayıs 2008'den beri uygulanan "GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler Projesi", ürünlerini moda tasarımcıları ve MUDO'nun desteğiyle "Argande" markası altında topluyor.

Proje, kadınların iş gücü piyasasına katılımı nı, Güneydoğu Anadolu'nun markalaştırılmasını, yeni satış ve pazarlama fırsatlarının yaratılmasını hedefliyor.

"Argande" koleksiyonunu hazırlamak üzere Batman ve Mardin'de kurulan atölyelerde yaklaşık 100 kadına istihdam olanağı sağlandı.