Bürokrasiyi Twitter'la yenen kasaba

Sosyal medya kimi zaman yaratıcılığı ve üretkenliği öldüren bir araç olarak tanımlansa da İspanya’daki bir kasaba bunu tam tersine çevirmeyi başardı.

Bürokrasiyi Twitter'la yenen kasaba
Jun Belediye binasında Twitter hesabının ismi ve Twitter logosu yer alıyor.

İspanya’nın Granada kentine bağlı 3 bin 500 nüfuslu bir kasaba olan Jun’da yaşayan halk, Twitter’ı hayatın her alanında kullanarak, günlük işlerini hem hızlandırıyor hem de karşılaştıkları problemleri yetkililere hızlı bir şekilde iletmenin rahatlığını yaşıyor.

2011’de Twitter’ı etkin bir şekilde kullanmaya başlayan Jun'daki belediye, polis, hastane gibi kurumların hepsinin ayrı birer Twitter hesabı bulunuyor. Yetkililer halktan Twitter hesaplarına gelen talepleri hemen karşılayarak hızlı bir şekilde çözüme gidebiliyor.

Bürokrasiyi Twitter'la yenen kasaba - 1 Twitter'ın etkisini kasabanın birçok binasında ve çevre düzenlemesinde görmek mümkün.

SORUNLARA ANINDA ÇÖZÜM

Twitter kullanılarak çözülen en hızlı problem ise bozuk bir sokak lambasının tamiri. Bir vatandaşın lambanın fotoğrafını çekip paylaşmasının üstünden sadece 3,5 dakika geçmesinin ardından lamba tamir edilmiş.

BİLİMİNSANLARININ DA DİKKATİNİ ÇEKTİ

Kasabanın Twitter’ı bu kadar etkin bir şekilde kullanması biliminsanlarının da dikkatinden kaçmadı. MIT (Massachusetts Teknoloji Enstitüsü) araştırmacıları sosyal ağların daha geniş kitlelerin yönetiminde kullanımını Jun özelinden araştırmaya başladı bile.

"ŞİKAYET ETMEYİ BİLMİYORUZ"

330 bin takipçili Jun Belediye Başkanı Rodríguez Salas Twitter’ın önemini “Sosyal ağlar karşılaştığımız anlık problemlerin çözümünde mükemmel bir araç. Twitter sayesinde İspanya’da ağır işleyen bürokrasiyi kırmayı başardık.” Sözleriyle dile getiriyor.

Bürokrasiyi Twitter'la yenen kasaba - 2 Jun Belediye Başkanı Rodríguez Salas 350 bine yakın takipçili Twitter hesabından halkla bire bir iletişime geçerek sorunların çözümüne yardımcı oluyor.

Aynı zamanda“Şikayetin Teorisi” adlı bir kitap yazmakta olan Salas “İnsanlar yerel yönetimlerde söz hakları olmayacağı ya da sözlerinin dinlenmeyeceğini düşündükleri için katılım göstermiyor. Onlar için bu tamamen zaman kaybı olarak görünüyor. Halk etkili şekilde şikayetlerini yetkililere nasıl iletebileceklerini bilmiyor. Bir problemle karşılaşınca en yakındaki bara giderek orda yöneticiler hakkında söyleniyoruz. Ama artık Twitter sayesinde bu şikayetleri direk iletme imkanımız var. Bu durum da politikacı olarak bizim eksiklerimizi görmemize ve kendimizi geliştirmemize olanak veriyor.” şeklinde konuştu.

Sayfa Yükleniyor...