UNICEF dünyada hala bir çok ülkede mayın olduğuna dikkat çekmek için bir reklam hazırlattı. Reklamda zeminle aynı renk bir yapıştırma kullanılmış. Yapıştırmaya basan kişi, onu ayakkabısından ayırmaya çalıştığı anda yapıştırmanın diğer tarafında bir mayın resmi ile karşılaşıyor.

İlişkili Haberler


Almanya'nın Frankfurt kentindeki Leo Burnett reklam ajansının hazırladığı reklamın metni ise şöyle: "Birçok ülkede mayınlar siviller için hala büyük tehlike arz ediyor. Biz bunu UNICEF bilgi merkezlerinin önünden geçenlere göstermek istedik. Biz yerle ayın dokuya sahip "görünmez" mayın yapıştırmaları koyduk.

İnsanlar onlara bastığı anda, ayaklarına yapışıyor. İnsanlar onu ayakkabılarından çıkarırken altında bir mayın olduğunu farkediyor ve aynı zamanda başka ülkelerde o anda mayına kurban gidebilecekleri konusunda bilgilendiriliyor. Merkezlerde insanlar daha fazla bilgi alıp UNICEF'e bağışta bulunabilir."

UNICEF'in dikkat çekmeye çalıştığı 'mayın tehlikesi' rakamlar döküldüğünde reklam kadar vurucu bir tablo ortaya çıkıyor: