Ekonomik krizde neler satılıyor?

Ekonomik çalkantılar yüzünden kasalara kilitlenen kredi kartları A.B.D’de satışların %10-15 civarında azalmasına neden oldu. Peki alışverişi azaltan insanlar ne satın almaya başladılar?

Krizlerin olduğu zamanlarda genelde klasik ve trend olmayan temel parçaların satıldığı zannediliyor. Ancak gerçekler sanıldığı gibi değil.

Araştırmalar gösteriyor ki, ekonomik durgunluk zamanlarında satılan kıyafetler, daha ziyade değişik ürünler ve giyilecek yeri çok olmayan zor parçalar.

Los Angeles’taki Openening Ceremony adlı marka, müşterilerinin daha fantazi parçalara yatırım yaptığını bu sayede krizi kafalarından çıkartmayı çalıştıklarını söylüyor. Kirna Zabete’nin sözcüleri de, web satışlarına bakarak bu kaçışı onaylıyorlar. Müşterilerinin daha gösterişli, çok kaliteli ve bir giyildiğinde unutulmayacak parçalara yatırım yaptıklarını söylüyorlar. Yumuşak deri ceketlere talep arttığını açıklayan marka, özellikle Rick Owens’ın deri ceketlerini Elise Overland’in deri taytlarını ve Azzedine Alaia’nın kemerlerini telaffuz ediyor.

Fark yaratan detaylara para harcamaya yeltenen tüketici, yeni arayışlara giren piyasalara da aslında yol gösterir konumda. Yani yakın gelecekte moda, farklılaşmaktan, bireyselliği yüceltmekten geçecek. Markalar kendilerini bu gerçeğe göre konumlayacak. Herkesin bilmediği tanımadığı dolayısıyla etrafta çok olmayan parçalar, markalar ve butikler yakın geleceğin arzu nesneleri olacaklar. Öte yandan bu yeni oluşumun, alışverişe çıkmanın(benzin, dışarıda yemek) maliyetlerini hesaplayan tüketiciyi online alışverişe daha çok yönelteceği de beklentiler arasında.

Sayfa Yükleniyor...