Fransa'da hükümet ve gazete şirketleri umutlarını "Benim gazetem, ücretsiz" adlı kampanyaya bağladı. Kampanya dahilinde 18 ila 24 yaş aralığındaki okuyucular bir yıl boyunca istedikleri birgazeteyi ücretsiz bir şekilde temin edebilecek.

Kampanya, yazılı basından kaçan gençleri yeniden kazanmak istemenin bir sonucu olarak Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy ve gazete şirketlerin anlaşması ile hayat geçirilecek bir uygulama.

1997'de yaşları 15 ila 24 arasında değişen gençlerin yüzde 70'i gazete okuduğunu söylemişti. 2008'de ise bu oran yüzde 58'e düştü. 1997'de gençlerin yüzde 20'si yazılı basının bir ihtiyaç olduğunu dile getirirken bu oran 2007'de yüzde 10'a düştü.

Hükümet bu proje için 15 milyon avro bütçe ayırdı ve gelecek üç yıl içinde de bunu artırmayı planlıyor. Genç okuyucular gazeteleri daha çok internetten takip etmeyi tercih ediyor. Gazete şirketleri 200 bin gazeteyi bu projede dağıtmanın genç okuyucular arasında sadık bir okuyucu kitlesi oluşturmaya yararlı olacağını düşünüyor.

"Benim gazetem, ücretsiz" adlı kampanya basın sektörünün hükümette aldığı doğrudan ve dolaylı yardımların sonucunda gerçekleşti. 2009'da Fransız gazeteleri 277.7 milyon avro yardım aldı. 2010'da ise yüzde 51'lik bir artışla bu rakamın 419.3 milyon olması planlanıyor.