Gaziantep'ten bir dünya markası çıkar mı?

Markalaşma konusunda son dönemde büyük yol kat ettiklerini belirten GTO Başkanı Aslan, ''Hedefimiz, Gaziantep'in her alanda marka olması'' dedi.

Gaziantep Ticaret Odası (GTO) Başkanı Mehmet Aslan bilgi ve iletişim teknolojisinin inanılmaz bir hızla gelişmesi sonucu dünyada meydana gelen değişimlerin, 'Tek Dünya-Tek Pazar'a doğru gidildiğini gösterdiğini, bugün Gaziantepli firmaların ürünlerini dünyanın 159 ülkesine ihraç ettiğini belirtti.        

Yatırımcı ve iş adamlarının yatırım yaparken de dünya ölçeğinde ve uluslararası standartlarda mal üretmeyi düşündüğünü ve kendine hedef olarak uluslar arası pazarları seçtiğini vurgulayan Aslan, ''Gerek iç pazar gerekse dış pazarlarda hemen her sektörde yoğun bir rekabet yaşanırken bir adım öne geçmek için rakip ürünlerden farklılaşmak gerekiyor. Başka ürünlerden farklılaşmanın tek yolu farklı tasarıma sahip ürünler imal etmek, marka yaratmak ve ürününü patent hakları ile korumaktır'' diye konuştu.        

Aslan, sözlerini şöyle sürdürdü:        

''Özellikle çok uluslu firmalara ait olan markaların dünyanın her noktasında kazandığı başarılar, bize günümüzde markanın, sürekli yatırım yapılan bir varlık haline geldiğini ispatlamaktadır. Şirketler kendi isimleri ile değil, sahip oldukları markalar ile anılmaktadır. Özellikle Amerika, Avrupa ve Japonya'nın dev firmaları sahip oldukları markalarla güçlerinin zirvesine ulaşmışlardır. Bugün bu firmalar değişik sektörlere girip yeni ürünler piyasaya sürerken sahip oldukları markayı kullanmaktadır. Tüketiciler de zaten tanıdıkları bu markalara güvenmekte ve yeni ürünlerini de satın almaktadır.        

Yapılan araştırmalar, tüketicilerin satın alma davranışlarının da her geçen gün değiştiğini göstermektedir. Artık sıradan ürünler, tüketiciyi cezp etmemektedir. Yoğun rekabet ortamında geri kalmak istemeyen firmalarımız ürünlerini satmak için mutlaka değişik tasarımlar meydana getirmeli ve oluşturdukları ürünleri kendi markalarıyla satmalıdır. İşletmelerimiz, pazarlama ve reklam stratejilerini markalarını geliştirmeye, bilinirliğini arttırmaya ve tüketici davranışlarını olumlu yönde etkilemeye yönelik olarak geliştirmelidir.''
       
GAZİANTEP'TEN BİR DÜNYA MARKASI ÇIKAR MI?
Gaziantep olarak 'marka' olma hedefinde olduklarını, bu anlamda önemli adımlar attıklarını vurgulayan Aslan, ''Bu anlamda önemli adımlar atmış durumdayız. Firmalarımızla, ürünlerimizle, kültürümüzle bir marka olmak zorundayız. Değişim yaratmakla ilgili bir çaba içerisinde olmadığımız sürece sektörde, dolayısıyla piyasada kalıcı olamayacağımızın farkındayız. Önümüzde tarihi geçmişimizden ve coğrafi özelliklerimizden kaynaklanan çok önemli fırsatlar var. Tüm kurumlar müştereken bu fırsatları değerlendirmekle ilgili iyi bir konsensüs yakalamış ve ortak akıl ile hareket etmenin ne gibi faydalar sağlayabileceğini anlamış durumdayız'' şeklinde konuştu.        

''Dünyada artık ürün değil, kavram satılıyor'' diyen Mehmet Aslan, şunları kaydetti:        

''Onun için pazarlama konusuna büyük önem verilmeli. Son dönemde markalarıyla yıldızlaşan Gaziantep'in hedefi her alanda markalaşmak olmalı. Bizim ortak hedefimiz, Gaziantep'in sanayisi ile birlikte her alanda marka bir kent olması. Üretim konusunda kendi sektörlerinde dünya ölçeğinde söz sahibi olan firmalarımız var ve bu firmalar son yıllarda markalaşma yönünde de atılım içerisine girdiler. Bu anlamda önemli mesafe kat edildiğini görebiliyoruz. Üretimde belirlenecek etkin stratejinin yanı sıra tanıtım ve pazarlamada doğru argümanların seçimi firmalarımızın dünya markası yaratma sürecini hızlandıracaktır.       
Günümüzde artık herkes markalaşmanın önemini kavramış durumda ve markalaşmayı başaramaması durumunda piyasada kalıcı olunamayacağı konusunda hem fikir. Burada önemli olan, nasıl markalaşmak gerektiği konusudur. Sadece bir amblem-logo tasarımı yaptırarak ve ürünlerin yer aldığı bir katalog bastırarak marka olunamayacağını artık herkes biliyor. Marka oluşturma işi, programlı ve bilinçli hareket edilerek uzmanların da yardımıyla ve çağdaş yöntemler kullanılarak uzun vadede gerçekleştirilebilen zor ve karmaşık bir süreçtir. O nedenle ürünün markalaşma süreci, yatırımın planlanması aşamasında başlatılmalıdır.''        

Yatırımın hayata geçirilmesiyle başlayacak sürecin, üretim ve pazarlamadaki kaliteyle olgunlaşacağını ifade eden Aslan, ''Burada bir şey kesinlikle gözden kaçırılmamalıdır. Rekabet her sektörde en yüksek noktalara ulaştı ve artık her firma küresel ölçekte, uluslararası pazarları düşünerek yatırım yapmakta. Bir diğer önemli nokta da artık ürünlerin içerik olarak birbirine benzemeye başlamasıdır. Artık hemen her firma imal ettiği ürününün kalite düzeyini talebe göre yükseltip, düşürebilmektedir. Aynı ürünü imal eden farklı şirketler ürünlerini farklı markalarla çok farklı fiyatlarla satabilmektedir. Yani artık ürünü farklılaştıran ürünün kendisi değil, markanın tüketiciye vaatleri ve verdiği mesajlardır'' diye konuştu.
       
MARKALAŞMA KONUSUNDA FAALİYETLER

Gaziantep Ticaret Odasının üyelerine yönelik markalaşma konusunda faaliyetleri ve önerileri konusunda da bilgiler veren Mehmet Aslan, sözlerini şöyle tamamladı:        

''Firmalarımıza uluslararası piyasalarda kendilerine yer edinmeleri konusunda rehberlik etmeyi öncelikli görevleri arasında gören Odamız, bu doğrultuda yaptığı çalışmalarda işletmelerimizi Endüstriyel Tasarım, Patent ve Marka konularında bilgilendirmeye çalışmaktadır. Farkındalığın artırılmasına yönelik eğitimler, toplantılar düzenlediğimiz diğer etkinliklerdir.       

Firmalarımızın markalaşma süreçlerini desteklemek amacıyla Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yatırım Aracı-IPA çerçevesinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından açılan proje çağrısına Gaziantep KOSGEB Müdürlüğü ile işbirliğinde hazırladığımız Gaziantep Endüstriyel Tasarım Merkezi (GETAM) Projesi, Türkiye çapında yaklaşık 500 proje arasında kabul edilen 17 projeden birisi oldu. Bu proje ile bölgemize Tasarım, Farklı Ürünler Geliştirme ve bunun sonucu olarak Markalaşma konusunda firmalarımıza destek, danışmanlık verecek ve farklı ürünler tasarlayıp, geliştirecekleri bir Merkez kurulacaktır.        

Bunun yanı sıra Avrupa İşletmeler Ağın ve Avrupa İş Geliştirme Merkezi'miz ABİGEM aracılığıyla firmalarımıza markalaşma, kurumsal kimliğin oluşturulması gibi konularda uzmanlarımız tarafından profesyonel danışmanlık hizmetleri verilerek firmaların bu konuda kapasitelerinin artırılması ve dünya pazarlarında bir marka haline gelebilmeleri konularında çalışmalar yapılmaktadır.''

Sayfa Yükleniyor...