NTV

Halit Ergenç'in 1 milyon dolar yatırdığı Pondr kapandı

Yaşam
5ac2389c0f25441f8423fce4.jpg

Halit Ergenç’in yeğeni Aziz Akgül ile yaklaşık 1 milyon dolar yatırım yaparak hayata geçirdiği sosyal ağ Pondr sessiz sedasız kapandı. Yayınlandığı 2014 yılında bilinen sosyal ağlardan birçok farkı olan uygulama için konuşan Halit Ergenç, “Pondr, tensel temas gibi. Çok büyüyeceğinden eminim. Yakında dünya devi olacağız” demişti

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Oyuncu Halit Ergenç’in yaklaşık 1 milyon dolar yatırım yaparak yeğeni Aziz Akgül’le birlikte hayata geçirdiği Pondr (derinlemesine düşünmek) adındaki akıllı telefon uygulaması sessiz sedasız kapatıldı. Hürriyet'ten Ahmet Can'ın haberine göre; Instagram’a benzer bir tasarıma sahip olan Pondr’ın en önemli özelliği ise iki resmin yan yana konularak sosyal ağ üzerindeki kişilerden fikir alınabilmesiydi.

TRAFİĞİ AZALDI

Bu özelliğe benzer anket özelliklerinin Facebook, Twitter ve Instagram’da da yer almaya başlaması, Pondr’ın sosyal medya uygulamaları arasındaki şansını azalttı. Dolayısıyla Pondr’ın giderek trafiği azaldığı için uygulama mağazalarından kaldırıldı.

DÜNYA DEVİ OLACAKTI

2014 yılında düzenlenen Pondr lansman toplantısında konuşan Halit Ergenç, Facebook, Twitter, Instagram gibi popüler ağların eksikliklerini dile getirmişti ve Pondr’ın bu eksiklikleri kapattığını ifade etmişti. Facebook, Twitter gibi ağların eksikliklerini dile getiren Halit Ergenç yatırım yaptığı uygulamayı şöyle anlatmıştı: “Pondr, tensel temas gibi. Pondr yapısı, oluşturduğu ve oluşturacağı yaşam paylaşma kültürü ile başka insanlarla iletişim kurmayı ve etkileşime açık olmayı seven herkes için vazgeçilmez bir uygulama olacak. Doğru proje, iyi odaklanma ve geniş vizyonla Pondr’ın yalnızca Türkiye’de değil, tüm dünyada yaygın olarak kullanılan bir sosyalleşme ağı haline geleceğinden kuşkum yok. Çok büyüyeceğinden eminim. Yakında dünya devi olacağız.”

FARKI NEYDİ?

Pondr’ın diğer sosyal ağlardan en belirgin farkı, fikir üretimi ile görsel içerik üretimini aynı bünyede buluşturarak kullanıcılar arasındaki etkileşimi en yüksek seviyeye çıkarması. Kullanıcılar, çektikleri ya da internetten aldıkları fotoğrafı Pondr’a yerleştiriyor ve altında duygu ikonları (emoji) ya da kendi sözcüklerini kullanarak iki seçenek oluşturuyorlar. Takipçileri ise bu iki seçenekten birini onaylayarak ve isterlerse yorum ekleyerek aynı içerikle ilgili kendi fikirlerini beyan ediyor. Pondr’da sosyal ağ kullanıcılarının çok sevdiği hashtag, geotag, mention özelliklerine ek olarak anında mesaj ve fotoğraf filtreleme fonksiyonları ile zengin bir etkileşim ve sosyalleşme ortamı sunuluyordu.

ETİKETLER