Markanıza bakmak ister misiniz?

Semih Yalman, 'Bugün Markanıza Bir Bakın' başlıklı makaleleriyle markayı vitrinlerden yaşamın içine taşıyor...

Markanıza bakmak ister misiniz?

''Üç gün evvel sekiz yaşındaki oğlumun okulda bize yaptığı portfolio sunumu beni çok etkiledi. Olayın duygusal ve “gurursal” tarafını bir kenara bırakalım. Okulda yaptığı proje ve çalışmalarından bir bölümünü sunduğu bu görüşmede, kendi ekseni için yapmış olduğu, onu etkileyen tüm paydaşların özelliklerini, ona olan uzaklıklarını, yakınlıklarını ve etkilerini gösteren bir harita vardı. Bu haritayı oğlum Şan “Arkadaşlık Haritası” olarak adlandırmıştı. Yüzüme kinayeli bir tebessüm getiren bu harita, aslında biz iletişimcilerin dünyasında herşeyin en başı olarak nitelendirilen sosyal paydaş haritasının ta kendisi idi.

Kinayeli tebessümün sebebi üçüncü sınıftaki bir çocuğun bunu yaparken dünyadaki bir çok şirketin böyle bir çalışmaya çoğu kez yeltenmemesi.'' (Markanın “Arkadaşlık Haritası)

Semih Yalman 'Bugün Markanıza Bir Bakın' kitabında hayatın her alanında karşımıza çıkan, hepimizin birer temsilcisi olduğu 'marka'ya, farklı bir açıdan yaklaşıyor.

Yalman, kitabında marka yolculuğunun evrelerine gerçek hayattan gözlemlerini akıcı ve deneme türü bir uslup ile yer veriyor. Bir işletme kitabından ziyade kahvenizi yudumlarken rahatça okuyabileceğiniz kısalıkta makalelerden derlenen kitap Dünya Yayınları tarafından yayınlandı.

“Markanın iki televizyon reklamıyla meşhur olmak sanıldığı ülkemizde Semih Yalman zor olanı savunuyor: Uzun vadeli bir kişilik oluşturmak! Ancak tüketicilerin güvenecekleri isimlerin marka olacağını söyleyen Yalman, güven kazanmanın ise her ilişkide olduğu gibi zor ama güzel olduğunu anlatıyor. Asıl zor olan ise hergün yaptığınız her işin sizin kişiliğinizin yani markanızın bir parçası olacağı. Peki siz bugün markanız için ne yaptınız? Kitabı okuyun ve kendinizi sorgulayın. Pazarlama anlayışınızı değiştirebilirsiniz!” şeklinde yorum getiren Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Mehmet Sezgin’in yanısıra ünlü model Tülin Şahin “Günümüz moda dünyasında artık modellik sadece modellikten ibaret değil. Uluslararası rekabet içeresinde bizim meslekte de marka olmanın önemi ortaya çıkıyor. Bu yüzden pazarlama stratejileri bir vazgeçilmez. Dolayısıyla ben de bu makalelerin sıkı bir takipçisiyim,” diyerek Yalman’ın kitabından faydalananlar arasında yerini alıyor.

Koç Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Barış Tan “Marka yaratma, markalaşma, marka ile değer yaratma ve bu şekilde rekabet gücünü arttırma her şirketin ve kurumun gündeminde olan çok önemli bir konu. Semih Yalman’ın bu konudaki deneyimini, düşüncelerini ve önerilerini yazdığı bu kitabın herkesin markalaşmaya ve markasına farklı bir gözle bakmasında ve değer yaratmasına katkısı olacağını düşünüyorum,” sözleri ile markalaşmanın önemini yineliyor.

Semih Yalman’ın kitabının okuyucu kitlesinin genişliğine Yeniköy Pala Manav Aydın Hüner “Böyle değerli bir Kalemde kendimizi görmek başka oluyor,” sözleriyle dikkat çekiyor.

Semih Yalman
Doğuş Grubu, Boyner Holding, Gillette firmalarında üst düzey yöneticilik yapan Yalman, Seat Cup, Doğuş Çocuk, Trafik Hayattır gibi iletişim platformlarının oluşumunda, Doğuş Grubu, Doğuş Otomotiv gibi markaların gelişiminde önemli rol oynadı. Dünya Gazetesi’nde köşe yazarlığı, İstanbul Yat Kulübü’nde yönetim kurulu başkanlığı yapan Yalman, Türkiye’nin America’s Cup yelken takımı oluşumu insiyatifini başlattı.

Sayfa Yükleniyor...