Breitbart, 1991 yılında basın danışmanı tarafından hazırlanan ve Obama’ya ait kısa bir biyografi içeren kitapçıkta, geleceğin ABD Başkanı’nın “Kenya doğumlu” olarak belirtildiğini fark etti. Kitapçık, Obama’nın meslektaşlarına dağıtılmak üzere, yayımlanması sonradan iptal edilen ilk kitabı “Journeys in Black and White”ın tanıtımı için hazırlanmıştı. Kitapçıkta yer alan söz konusu biyografide öne çıkan kesit şöyle:

“Harvard Law Review dergsinin ilk Afrika kökenli ABD’li başkanı olan Barack Obama, Kenya’da doğdu, Endonezya ve Hawaii’de büyüdü. ABD’li bir antropolog ve Kenyalı ekonomi bakanının oğlu olan Obama, Columbia Üniversitesi’ndeki eğitiminin ardından ekonomi muhabirliği ve Business International Corporation için editörlük yaptı.”

Telegraph’ın haberine göre, 1991 yılıa ait biyografide geçen “Kenya doğumlu” bilgisi, Obama için ABD başkanlık seçimleri için yarışacağı 2008’e kadar kullanıldı.

Obama ABD Başkanlığına seçildikten sonra, geçmişi hakkında uzun süre hararetli tartışmalar yaşanmış ve ABD topraklarında doğmadığı iddia edilmişti. Başkanlık görevi için ABD topraklarında doğması gerektiği şartına uyması gereken Obama, Hawaii doğumlu olduğunu gösteren doğum belgesiyle tartışmaları kısmen sona erdirmişti.

Breitbart sitesi, Obama’nın geçmiş kariyerinde kendisini politikada özgün bir ses olarak göstermek için farklı bir ülkede doğduğu bilgisini bilerek kullanmış olabileceğini öne sürdü.

DANIŞMANI: BENİM HATAM
Obama’nın yanı sıra bir zamanların ünlü müzik grunu New Kids on the Block için de basın danışmanlığı yapmış olan kişi, ismini açıklamazken, söz konusu biyografideki bilginin kendi hatası olduğunu belirtti.

Breitbart, yaptığı araştırma sonucu, Kenya doğumlu olduğu bilgisi yanlış kabul edildiği halde, basın danışmanının bağlı olduğu ajansı hiç bir zaman hatanın düzeltilmesi için uyarmadığını öğrendi.

Kasım 2012’de bir dönem daha görev yapmak için başkanlık seçimlerine girecek olan Obama, doğum yeri hakkındaki yeni iddia karşısında yeniden zor günler geçirebilir.