Son dönemlerde ihracat sıkıntısı yaşanan narenciyenin, yeniden güvenilir ve kaliteli bir şekilde dünya vitrinine çıkarılması için çalışmalar devam ediyor.

Mandalina, portakal, limon, greyfurt gibi ürünlerinin yurtiçi tüketimini arttırmak ve dünya çapında bir marka haline getirmek için Şubat ayında kurulan Narenciye Tanıtım Grubu (NTG) faaliyetlerini sürdüyor.

Türkiye’nin en çok narenciye ihraç ettiği ülke olan Rusya, çalışmaların en yoğun olduğu ülkelerden biri olarak öne çıkıyor.

Rusya’da gösterilmek üzere hazırlanan tanıtım filmleri televizyonlarda gösterilmeye başlanacak. Hazırlanan afişler ise sokakları ve toplu taşıma araçlarını donatacak.

Rusya’da yoğunlaşan çalışmalar dahilinde yönetmen Ezel Akay tarafından çekilen tanıtım filmide Tarkan yer alacak.

Film 4 televizyonda hazırlanan afişler ise Moskova ve St. Petersburg’taki 80 ilan tahtası, 66 toplu taşıma aracı ile 12 ulusal dergide Rus halkının beğenisine sunulacak.

NTG Başkanvekili Ali Kavak Tarkan, "Tüm dünyada olduğu gibi Rusya’da da çok sevilen bir sanatçı. Bunu kullanarak amacımıza yönelik önemli bir ivme kazandıracağı umudundayım" diye konuştu.


EN BÜYÜK PAZAR RUSYA
Türkiye’de narenciye pazarının büyüklüğü 1 milyar dolar. Akdeniz ve Ege bölgelerinde doğrudan veya dolaylı olarak 5 milyon kişi geçimini narenciyeden sağlıyor.

Türkiye’deki narenciye üretiminin yüzde 40’ı Rusya’ya gönderiliyor.