Tatile çıkarken çoğu insan artık internet üzerinden rezervasyon yapıyor ve bu rezervasyonları yaparken internetteki otellere yorum yapılan portalları inceliyor.

Bu portallarda insanlar gittikleri otellerle ilgili iyi kötü yorumlar yapıp deneyimlerini aktarıyorlar. Sadece Almanya’da bu yöntemi kullanan yaklaşık 7 milyon insan bu sitelere göre hareket ediyor. Ancak bu bilgiler o kadar da güvenilir değiller.

İngiliz Daily Mail gazetesinin haberine göre, İngiltere’de ‘The Cove’ adlı bir otel müşterilerine olumlu yorum karşılığı indirim uyguluyor. Otel müşterilerine ‘Tripadvisor’ adlı sitede otelle ilgili iyi yorum yapmaları karşılığında indirimler ve fırsatlar sağlıyor. Bazı otellerin bu yorumlar karşılığı bedava konaklama sağladıkları da söyleniyor.

Sektör temsilcilerine göreyse bu yanlış bilgilendirmeler o kadar da fazla değil. ‘Trendscope’ adlı piyasa araştırma şirketinin Almanya’da yaptığı araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 86’sı internetteki değerlendirme sitelerini güvenilir ve olumlu buluyor. Oteller hakkındaki yorumlara ise yüzde 68’i güveniyor, geri kalan yüzde 32 yanlış bilgi verildiğini düşünüyor.

İnternetten rezervasyon yaparken yanlış bilgilendirilmelere karşı tatilcilerin yapması gereken tek bir portaldan yorumlara bakmamak, farklı farklı portallardan yorumlara bakarak doğru kararı vermek.

Bu yöntemle farklı yorumlamaları görerek yanlış bilgilendirilenleri anlamak mümkün. Bir başka yöntem ise ‘Tripadvisor’ gibi bazı portalların yaptığı gibi şüpheli olan yorumların yanına kırmızı bayrak işareti koymak. Siteye bakan kullanıcılar bu sayede daha doğru karar alabiliyorlar.