THY, filosuna iki yeni uçak kattı

Türk Hava Yolları, biri kargo olmak üzere Airbus 330 ailesinden iki uçağı daha filosuna kattı.

THY, filosuna iki yeni uçak kattı

Airbus A330-300 yolcu ve A330-200F kargo uçağı, Airbus'ın Fransa'nın Toulouse kentindeki üretim merkezinde düzenlenen törenle THY yetkililerine teslim edildi.      

THY Kargo Başkanı Abdullah Soner Akkurt, THY'nin siparişini verdiği 11 adet A330-300 yolcu uçağı ve 2 adet A330-200F kargo uçaklarından ilkinin teslim alınacağını, bu yıl 4 adet A330-300 tipi yolcu uçağının daha filoya katılacağını, ikinci A330-200F kargo uçağının ise 2011 yılında teslim alınacağını belirtti.        

THY filosunda, 2 yeni uçakla birlikte 73 tanesi Airbus olmak 145 uçak bulunduğunu söyleyen Akkurt, uçak sayısını 2011 yılında 184'e, 2012 yılında ise 205'e çıkarmayı amaçladıklarını kaydetti.    
        
THY, KARGO TAŞIMACILIĞINDA DA BÜYÜYOR
Akkurt, filodaki kargo uçağı sayısının da A330-200F uçağıyla beşe ulaşacağını belirterek, bu yeni tip kargo uçaklarının THY'nin küresel kargo taşımacılığındaki payını artıracağını vurguladı.    
  
THY'nin bu yılın 6 ayında kargosunu yüzde 40 büyüttüğünü anlatan Akkurt, kargo taşımacılığında dünyada 9. sırada, kargo gelirinde ise 38. sırada olduklarını söyledi.        

Her zaman daha iyisini yapmayı hedeflediklerini belirten Akkurt, bu yeni uçakların THY ile Airbus arasındaki ilişkileri daha da güçlendireceğini ifade etti.        

Airbus Doğu Avrupa ve Asya Satış Başkanı Andreas Kramer de yeni bir modelin ilk teslimatını yapmanın kendileri için özel bir anlam taşıdığını kaydederek, THY'yi, A330-300 uçaklarının yeni kullanıcısı ve A330-200F kargo uçağının Türkiye'deki ilk müşterisi olmasından dolayı kutladı.        

''THY'nin en büyük ve en genç havayolu haline gelmesi sürecinde birlikte olmaktan mutluluk duyuyoruz'' diyen Kramer, A330-200F uçaklarının geleceğin kargo taşımacılığının tüm ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte olduğunu kaydetti.       

''TOPKAPI'' VE ''MERİÇ'' İSİMLERİ VERİLDİ
THY'nin orta ve uzun mesafeli uçuşlarda kullanacağı ''TC JNH'' kuyruk tescilli A330-300 yolcu uçağına ''Topkapı'', ''TC JDO'' kuyruk tescilli A330-200F kargo uçağına da ''Meriç'' isminin verildiği bildirildi.        

Yolcu uçağının 10 bin 850, kargo uçağının da 7 bin 400 kilometre menzile sahip oldukları belirtildi.        

A330-300 yolcu uçağında gelecek yılın başından itibaren internet bağlantısı ve canlı TV izleme olanağının da sunulacağı bildirildi.         
       
UÇAKLARIN ÖZELLİKLERİ
Airbus, bugüne kadar 6 bin 333 uçağın teslimini yaptı.        

Dünya genelinde 320 havayolu, Airbus müşterisi... THY de A330-300 uçaklarını kullanacak 40. havayolu olacak.        

A330-300 uçakları; 261'i ekonomi, 28'i business sınıfı olmak üzere 289 koltuk kapasitesine sahip. Verimliliği ve konforu ile öne çıkan bu uçağın uzun menzilli uçakların en küçüğü olduğu ifade ediliyor.         

70 ton yük taşıma kapasitesine sahip A330-200F kargo uçaklar ise değişik boyutlardaki yükleri taşıyabiliyor. Kendi sınıfındaki kargo uçaklarına göre daha düşük maliyette, daha fazla yükü taşıyabilme özelliğine sahip.

ENDÜSTRİYEL İŞBİRLİĞİ
Airbus, Türkiye'yi hem yolcu uçakları, hem de A400M programı (askeri nakliye uçağı) için stratejik ortak olarak görüyor.        

Airbus'ın Türkiye'deki yıllık tedarik aktiviteleri 120 milyon doları buluyor ve yaklaşık olarak 2 bin kişiye istihdam sağlıyor. Bu rakamın gelecek 3 yılda iki katına çıkması bekleniyor. Airbus, 1990-2008 yılları arasında Türkiye'de 250 milyon dolar yatırım yaptı ve bu rakamın 2020 yılına kadar 2,4 milyar dolara çıkması bekleniyor.        

TUSAŞ, A320 ailesi uçaklarının gövde parçalarının (18 nolu gövde panelleri) üretim ve montajından sorumlu. Şirketler arasındaki ilk kontrat ayda 3 parça için yapılmışken bu sayı daha sonra 6'ya ve 9'a, 2010 başında ise 18'e çıkarıldı. TUSAŞ ve Airbus, bu sayının artırılması için görüşmelerini sürdürüyor.        

TUSAŞ ayrıca 2008 yılında A350 XWB'nin kanatçık (aileron) parçasının tasarım ve üretiminden sorumlu tek şirket seçildi. Bu paket, hem tasarım hem de üretimi içeren ilk paket olurken, TUSAŞ A350 XWB programında 1. derece tedarikçi konumuna geldi.        

TUSAŞ aynı zamanda A400M programının da önemli bir endüstriyel ortağı ve uçak için paraşütçü kapıları, ön orta gövde, arka gövde üst bölümü, acil çıkış kapısı, arka üst kaçış kapağı, kuyruk konisi, kanatçık ve sürat frenlerinin tasarım ve üretiminden sorumlu bulunuyor.        

Dünyanın en büyük yolcu uçağı Airbus A380'in sac levha parça üretimi de TUSAŞ tarafından gerçekleştiriliyor. TUSAŞ, A380'lerin ''D Nose Panel'' gerdirme panellerini üretiyor.        

İzmir'de yer alan Havacılık Sanayi, Airbus A320 ailesi uçaklarının basınçlı yer çerçeveleri, yedek merkez tankları ve ram hava tribünü yuvası gibi yapısal parçalarının montajını yapıyor. PFW, aynı zamanda birçok uçağı için her ay binlerce değişik tüp tipleri üretiyor. 2008 yılında A321 uçaklarının flap montajı kontratını da kazanan PFW, bugüne kadar 40 set teslim etti.        

A320 ailesi uçaklarının tüm yedek yakıt tankları Türkiye'de üretiliyor. İstanbul'da yer alan KaleAero merkez tank duvarları üretiyor ve PFW-İzmir de bunları tüm birime montajlıyor.        

Merkezi İzmir'de bulunan LISI, tüm Airbus uçakları için bağ üretiyor ve yine İzmir'de yer alan Fokker Elmo A400M uçakları için elektrikli tutacak üretiyor.

Sayfa Yükleniyor...