PSG sahada kazandı Facebook'ta kaybetti

Geçtiğimiz günlerde Fransız devi Paris Saint-Germain (PSG) ve Kırmızı Şeytanlar lakaplı Manchester United'ın karşı karşıya geldiği Şampiyonlar Ligi son 16 mücadelesi ilk maçı bundan yıllar sonra sahadaki futboldan ziyade 'korsanlık' iddiası ile hatırlanabilir. 

Salı akşamı İngiltere'de oynanan mücadeleden Fransız temsilcisi deplasmanda aldığı 0-2'lik skor ile ayrılarak rövanş öncesi hatırı sayılır bir avantaj sağladı. 

İşin buraya kadarı futbolu yakından takip edenlerin malumu. Ancak maç ile ilgili ilginç bir detay daha var: Neymar’sız PSG yeşil sahada kazandığını Facebook'ta kaybetmiş olabilir. 

Salı akşamı Old Traffor’da oynanan mücadele sırasında Fransa genelinde pek çok kullanıcı yayıncı kuruluş olan RMC’de yaşanan sorun yüzünden maçı izlemekte güçlük çekti 

SPONTANE GELİŞTİ, 1.5 MİLYON KİŞİ İZLEDİ 

Söz konusu sorun PSG’nin maçı resmi Facebook hesabından yayınlaması ile sonuçlandı. Sadece Facebook üzerinden yapılan yayını yaklaşık 1.5 milyon kişi izledi. 

Ancak Brezilya’da Facebook üzerinden maç yayını yapmaya hakkı olan PSG’nin Fransa için benzer bir anlaşması bulunmuyordu. 

RMC’nin Şampiyonlar Ligi maçları için 350 milyon euro ödediği düşünüldüğünde ise PSG’nin nasıl bir yaptırım ile karşılaşacağı merakla bekleniyor. 

Fransa Profesyonel Futbol Ligi (LFP), geçtiğimiz haftalarda Paris Saint Germain'in (PSG) 'scout ekibinin' altyapı raporlarında, oyuncuların etnik kökene ait bilgiler toplandığı gerekçesiyle, PSG'ye 100 bin euroluk para cezası vermişti. 

Görünen o ki PSG bu sefer bu rakamlar ile kurtulamayacak. 

SAHADA PSG, UZUN VADEDE FACEBOOK KAZANDI 

Sahada kazanan PSG oldu, ancak salı akşamı yaşanan olayın bir başka kazananı kuşkusuz sosyal medya devi Facebook oldu. 

Son yıllarda platformu arkadaşlık sitesinden ziyade pek çok olaya ev sahipliği yapan bir dijital yaşam alanına dönüştürmeye çalışan Facebook gözünü spor dünyasına dikmiş durumda 

Facebook ilk adımı geçtiğimiz yıl Bein Sports ve Fox Sports ile girdiği rekabette kazanan taraf olup, Tayland, Vietnam, Kamboçya ve Laos'ta Premier Lig'in yayın haklarını almayı başararak atmıştı. 

Facebook, adı geçen ülkelerde 2019 yılından itibaren İngiltere Premier Ligi maçlarını yayınlayacak ve bunun için 200 milyon sterlin ödeyecek. 

Hiçbir duyuru yapılmadan, spontane gerçekleşen bir yayın ile Facebook üzerinden 1.5 milyon kişiye ulaşılması Facebook'un doğru yolda olduğunun göstergesi. 

Tabiri caizse spor yayıncılığı konusunda önümüzdeki yıllarda daha agresif bir politika izleyeceği artık herkesin malumu olduğu Facebook için PSG’nin son dakika yayını ile 1.5 milyon izleyiciye ulaşması güzel bir ‘case study’ oldu. 

Söz konusu yayının önceden duyurusunun yapılması durumunda bu sayının çok daha fazla olacağını söylersek abartmış olmayız. 

PSG’nin bu hamlesi bir hata mı yoksa son dakikada taraftarlarını mağdur etmemek için yapılmış bir girişim mi önümüzdeki günlerde göreceğiz. 

Ancak kesin olan bir şey var ki en değerli şirketler sıralamasında bir dönemin dev firmalarını geride bırakan internetin devleri yeni kulvarlarda da liderlik için emin adımlar ile ilerliyor. 

ETİKETLER