18 milyon öğrenci ders başı yaptı

Anadolu Ajansı

Eğitim-öğretim yılı, yurt genelinde "15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitleri Anma" temasıyla düzenlenen törenlerle açıldı.

  • 1

    2016-2017 eğitim öğretim yılında açık öğretim öğrencileri dahil, örgün eğitimde resmi ve özel okullarda yaklaşık 18 milyon 43 bin 15 öğrenci ve 900 bin dolayında öğretmen bugün ders başı yaptı.
  • 2

    Okullarda, "15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitleri Anma" konularını kapsayacak şekilde törenler düzenlendi.
  • 3

    Törenlerde, Bakanlık tarafından hazırlanan "15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitleri Anma" temalı broşürler tüm öğrencilere dağıtıldı.
  • 4

    Öğrencileri ortak duyguda bir araya getirmek amacıyla hazırlanan taslakta, tüm okul yöneticilerinden, kapsayıcı ve kuşatıcı bir program uygulamaları istendi.
  • 5

    Taslak programı, isteyen okullar aynı şekilde ya da zenginleştirip geliştirerek uygulayabilecek. Programın sağlıklı ve anlamına uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi için okul idareleri ve öğretmenlerden gerekli hassasiyet göstermeleri istendi.
  • 6

    ŞEHİTLER İÇİN SAYGI DURUŞU VE İSTİKLAL MARŞI

    ŞEHİTLER İÇİN SAYGI DURUŞU VE İSTİKLAL MARŞI
    Törenler sırasında dikkat edilmesi gereken hususları belirleyen bakanlık, anma programı için okullarda bir idareci ve iki öğretmenden oluşan bir komisyon kurulmasını ve programı sunmak üzere uygun sayıda kız ve erkek öğrenci seçilmesini istedi.
  • 7

    Bakanlığın hazırladığı taslak programa göre, anma programı, şehitler için saygı duruşu ve devamında İstiklal Marşı ile başladı, şehitlerin ruhu için Fatiha okundu.
  • 8


    Okul giriş ve koridorlarında "15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitlerimiz" anma programının amacına uygun fotoğraflar sergilendi. 

    Tören başlamadan önce ve tören esnasında, programın amacına uygun seçilen müzikler kullanıldı.
  • 9

    ŞİİRLER OKUNACAK

    ŞİİRLER OKUNACAK
    Bakanlığın taslak programında, Nazım Hikmet'in "Davet", Necip Fazıl Kısakürek'in "Şarkımız Bizim", Orhan Şaik Gökyay'ın "Bu Vatan Kimin" isimli şiirlerinin öğrenciler tarafından okunması önerildi.
  • 10

    Taslak programda ayrıca, Ahmet Arif, Mehmet Akif Ersoy, Arif Nihat Asya'nın çeşitli şiirlerinden seçilen dizelerin de okul müdürü ve öğrencilerin konuşmalarının arasında yer verilmesi istendi.
  • 11

    2 AYRI VİDEO EBA'DA

    2 AYRI VİDEO EBA'DA
    Okullarda düzenlenecek "15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitlerimiz” programının akışı içerisinde, bakanlığın Eğitim Bilişim Ağı'nda (EBA) yayınlanan 2 ayrı videonun gösterimi de yer alıyor.
  • 12

    Videolardan biri, FETÖ'nün darbe girişimi sırasında Boğaziçi Köprüsü'nde açılan ateş sonucu, oğlu Abdullah Tayyip Olçok ile şehit edilen reklamcı Erol Olçok'un reklam ajansı tarafından, diğeri ise MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün koordinasyonunda hazırlandı.
  • 13

    Milletin tek yürek halinde darbe girişimine karşı duruşu, meydanlarda gösterdiği kararlılık ve cesaret anlarını aktaran görsellerin dikkati çektiği videoda ayrıca, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın sesinden İstiklal Marşı'na yer verildi.
  • 14


    Milli Eğitim Bakanlığınca yürütülen anma programı kapsamında, öğrenciler için hazırlanan broşür ve videolarda, 15 Temmuz darbe girişimi gecesi çekilen görseller de kullanıldı.
  • 15

    "OKULUN İLK GÜNÜ ÇOCUĞUN AĞLAMASI NORMAL KABUL EDİLMELİ"

    "OKULUN İLK GÜNÜ ÇOCUĞUN AĞLAMASI NORMAL KABUL EDİLMELİ"
    Moodist Psikiyatri ve Nöroloji Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikoloğu Aslı Karamuk, daha önce benzer bir ortamda bulunmamış çocuğun kaygılanmasının, ağlama davranışı sergilemesinin okulun ilk günleri için aslında birçok çocuktan beklenen bir tepki olduğunu belirterek, "Bu tepki bizler tarafından normal olarak kabul görmelidir" değerlendirmesinde bulundu.
  • 16

    Karamuk, yaptığı yazılı açıklamada, ailelerin heyecanla, çocukların birçoğunun ise merakla, korkuyla beklediği günün nihayet geldiğini kaydederek, ancak ebeveynlerin en mutlu günlerinden olması gereken bugün çocuğun anlam veremediği ağlama krizlerine girebildiğini, ailesinden ayrılamama gibi bir durumla karşı karşıya kalınabildiğini aktardı.
  • 17

    Aslı Karamuk, "Bir yanda sınıf dışında olmanız gerektiğini vurgulayan öğretmen, diğer yanda gözleri yaşlı çocuğunuz ve arada kalan siz. Neyse ki yalnız değilsiniz. Çünkü okul koridorlarında sizinle aynı cümleleri 'Aslında bizimki 2 senede anaokuluna gitti', 'hiç böyle yapmazdı' veya 'geçen yıl hiç ağlamamıştı' diyen birçok anne babaya rastlıyorsunuz" ifadelerini kullandı.
  • 18

    Bu yaşananların çok normal olduğunu bildiren Karamuk, daha önce benzer bir ortamda bulunmamış çocuğun kaygılanmasının, ağlama davranışı sergilemesinin okulun ilk günleri için aslında birçok çocuktan beklenen bir tepki olduğunu ve bu tepkinin normal olarak değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizdi.
  • 19

    Karamuk, "Çünkü yetişkinlerde dahi kişiler yeni ortamlara girdiklerinde bir alışma sürecinden geçerler fakat bizlerin ve çocukların alışma sürecinde yaşadıkları sancılar ve bunların dışa vurumu farklılık gösterir. Daha önce anaokulu deneyimi olmuş olsa da bazı çocuklar için ilkokula ilk adım kaygı verici olabilir.
  • 20

    Anaokulunun ilköğretime başlama ve uyum sürecini sağlıklı bir şekilde geçirme konusunda faydaları olsa da daha büyük ve kalabalık bir ortam, daha uzun saatler okulda kalma ilk başlarda çocuklar için zorlu ve yorucu bir süreçtir" değerlendirmesinde bulundu.
  • 21

    "UYUM İÇİN BİRAZ SÜRE TANIYIN"

    "UYUM İÇİN BİRAZ SÜRE TANIYIN"
    Karamuk, ailelerin bu konuda bazen istemeden de olsa yanlış tepkiler verebildiğini belirterek, şu ifadeleri kullandı:
  • 22

    "Birinci sınıfa uyum sürecinde çocuklara biraz zaman vermek ve 'sen artık abi, abla oldun, büyüklerin okuluna gideceksin' gibi söylemlerle yaklaşmamak gerekir. Daha üç ay önce anaokuluna giden çocuklarımızın ilköğretime geçtiler diye bir anda büyümelerini beklemek haksızlık olacaktır.

    Okulun ilk gününde yaşanabilecek sorunları en aza indirmek mümkün. Okulun fiziksel şartları çocuğa daha önceden tanıtılmalı, anaokulundan nasıl farklı olacağı, neler yapacağı konuşulmalı. Okulun diğer öğrencileri gelmeden yapılan oryantasyon programına katılmasına özen gösterilmeli ve öğretmenleriyle tanıştırılmalı."
  • 23

    Karamuk, birinci sınıfa başlayan çocuklara öğretmenler tarafından okulların tanıtılması gerektiğinden bahsederek, nerede neler olduğunu, hangi ortamlarda nelerin yapılabileceğini, hangi durumlarda okul içerisinde kimlere ulaşabileceğinin çocuğa anlatılması gerektiğini, aksi takdirde bu kadar büyük bir ortamda sınırları olmayan ve ne yapacağını bilemeyen çocuğun bocalayabileceğini aktardı.
  • 24

    "ALIŞMA SÜRECİ UZUYORSA VE ŞÜPHELER VARSA BİR UZMANDAN DESTEK ALIN"

    "ALIŞMA SÜRECİ UZUYORSA VE ŞÜPHELER VARSA BİR UZMANDAN DESTEK ALIN"
    Karamuk, öğretmenlerin ilk zamanlarda mümkün olduğunca teneffüslerde çocuklarla vakit geçirmesinin okula, öğretmene ve arkadaşlarına alışması konusunda öğrenciye kolaylık sağlayacağını ve güzel bir ilişki kurulmasına yardımcı olacağını bildirerek, değerlendirmelerini şöyle sürdürdü.
  • 25

    "Çocuğa okula alışması için zaman vermek, tutum ve davranışlarımızla onlara yardımcı olmak, öğretmenle iş birliği yapmak sürecin iyi bir şekilde ilerlemesini sağlar. Fakat alışma süresi uzuyor, ağlamaları devam ediyor, olumlu gelişmeler yerine kötüye gidiyor ve bedensel yakınmalarda ekleniyorsa okul fobisi olup olmayacağı düşünülebilir.
  • 26

    Böyle bir şeyden şüphelenildiğinde çocuğu ısrarcı bir şekilde okulda tutmak, okula alışsın diye zorlamak, çocuğun duygularını görmezden gelmek büyük yanlışlardan olur.
  • 27

    Bu, çocuğun okula karşı tamamen olumsuz bir tutum sergilemesine neden olabilir. Böyle durumda bir uzmandan destek almak çocuğun ve ailenin bu süreçte daha fazla yıpranmasını engellerken, okuldaki sürece destek olabilir."
  • 28

    NARKOTİM EKİPLERDEN OKUL ÖNLERİNDE DENETİM

    NARKOTİM EKİPLERDEN OKUL ÖNLERİNDE DENETİM
    İzmir'de uyuşturucu kullanımı ve dağıtımının engellenmesi amacıyla oluşturulan Narkotimler, yeni eğitim-öğretim yılının başlaması nedeniyle Atatürk Lisesi önünde, öğrencilere ve velilere uyuşturucuyla mücadele kapsamında madde bağımlılığı ve diğer zararlı alışkanlıklara karşı öğrencilerin korunmasına yönelik bilgi verdi, broşür dağıttı.
  • 29

    Samsun'da da emniyet birimleri, "Narkotim Projesi" kapsamında okul önlerinde yaya ve motorize olarak denetim yaptı.

    Emniyet Genel Müdürlüğü Uyuşturucu ile Mücadele Daire Başkanlığı koordinesinde bir süredir yürütülen Narkotim Projesi kapsamında Samsun'un da aralarında bulunduğu 29 ilde kurulan narkotim ekipleri okulların açılmasıyla denetimlerine başladı.

  • 30

    Samsun Emniyet Müdürlüğünden yapılan açıklamada, kentte narkotik polisinin sokaktaki varlığını hissettirerek uyuşturucunun sokak düzeyinde ulaşılabilirliğini önlemek amacıyla halen operasyonel faaliyetlerine devam eden diğer uyuşturucu ile mücadele şube ekiplerine ek olarak kurulan motosikletli timlerin de katılımıyla 32 personelden oluşan 10 Narkotim ekibinin okul önü ve çevresinde görev yaptığı belirtildi.
  • 31

    Açıklamada, okul önlerinde ve civarındaki umuma açık yerlerde denetimlere ağırlık veren ekiplerin uyuşturucuyla mücadeleye kararlı şekilde devam ettiği vurgulandı.

    Denetimler kapsamında ekipler, şüpheli şahıslara yönelik kimlik kontrolü ve üst araması da gerçekleştirdi.
  • 32

    ÇADIR KENTTE DERS ZİLİ ÇALDI

    ÇADIR KENTTE DERS ZİLİ ÇALDI
    Şanlıurfa'nın Akçakale ilçesinde Suriyelilerin barındığı çadır kentteki okulda 2016-2017 eğitim öğretim yılının ilk ders zili çaldı.
  • 33

    Yaklaşık 30 bin kişinin yaşadığı Süleyman Şah Konaklama Tesisleri'nde 246 öğretmenin görev yaptığı okuldaki 9 bin 400 öğrenci, 172 sınıfta eğitime başladı.