NTV

AB’li politikacılar CO2 yasasıyla ilgili uyuşmazlık içinde

Otomobil

Taslak raporlara göre, Avrupalı politikacılar iddialı çevre dostu otomobil standartlarının ABD hedeflerini karşılamak için gerekli olduğunu söyleyerek, bunlara destek verenler ve düzenlemelerin büyük lüks otomobil üreticileri üzerindeki etkisini sınırlı tutmaya çalışanlar olarak ikiye bölünmüş durumda.

Avrupa Parlamentosu bu hafta Komisyon’un yeni AB kanunları çıkarma çalışmaları kapsamında otomobillere ve vanlara daha düşük emisyon standartları getirme planlarını tartışıyor.

İlişkili Haberler


Altı ayda bir değişen AB başkanlığının Haziran sonuna kadarki sahibi olan İrlanda, teklifin muhtemelen yumuşatılacağını, çünkü Alman otomotiv endüstrisinin görüşlerini yansıtan Alman politikacıların parlamentodaki görüşmeleri yönlendirdiğini söyledi.

İrlanda başkanlığının bir temsilcisi, “Komisyon’un teklifi son derece iyi dengelenmiş,” dedi. “İki alman raportör var, bu yüzden teklif esneklik mekanizmaları vasıtasıyla yumuşatılabilir.”

Avrupa Parlamentosu’nun Alman Hristiyan Demokrat üyesi Thomas Ulmer, 2020’de AB otomobil filosunun emisyon ortalamasının kilometrede 95 gramla sınırlandırılmasını ön gören teklifle ilgili görüşmelere liderlik ediyor. Bir başka Alman politikacıda ayrıca yürütülen vanlarla ilgili görüşmelerin başkanlığını yapıyor.

Ulmer bir parlamento komisyonuna verdiği raporda bu “çok iddialı değer”e ulaşmanın önemli olduğunu belirtti.

Reuters’e göre raporda “Ancak, araç teknolojisinde öncü rol oynayan segment büyük araçlar olduğu için, raportör çevreye daha az zarar veren yeni tahrik konseptlerinin geliştirilmesi ve kullanımını destekleyecek gerçekçi bir teşvik sistemi önerilmesi gerektiğini düşünüyor,” deniliyor.

Daimler de dâhil olmak üzere Almak üreticiler teşvik olarak “süper kredi” adı verilen birimler öneriyor. Bunlar üreticilerin elektrikli ya da hibrit araçlar gibi çok düşük emisyonlu araçlar yaptıkları sürece AB hedefini aşan daha fazla otomobil üretmelerine imkan tanıyacak.