NTV

Avrupa’daki başarı ABD’ye taşıdı

Otomobil

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı, Avrupa’da ana sanayi firmalarına yönelik ürün tedariğinde gelişen standartların ABD tarafından da görüldüğünü belirterek, "Bu durum, bize ABD'deki pazara dahil olmanın yanında yeni fırsat kapıları da açtı” dedi.

TAYSAD'dan yapılan açıklamaya göre, TAYSAD, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) ile ABD’de başta Chrysler ve iş makineleri devi John Deere ile birlikte 40 farklı kurum ile ikili görüşmeler gerçekleştirdi.

TAYSAD, ABD’de otomotiv kenti olarak da bilinen Detroit kentinin de bulunduğu Michigan, Illinois, Tennessee, Georgia ve Güney Carolina eyaletlerinde ziyaretler gerçekleştirdi. TAYSAD ekibi, otomotiv ana ve yan sanayi firmaları ile ikili temasların yanı sıra eyaletlerdeki ticaret odaları, üniversiteler, Ar-Ge merkezleri ve kalkınma ajansları yetkilileriyle de bir araya geldi. ABD’de yatırım ortamı ve destekleriyle ilgili bilgi alan TAYSAD, iş birliği ve yatırım daveti aldı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen TAYSAD Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı, ABD’de otomotivin merkezi olarak kabul edilen Detroit kentinde yaşanan mali kriz ortamının düzelmesiyle yeni iş ortamlarının bulunduğunu belirterek, "Otomotiv sanayisi, farklı üniversitelerde üst düzey çalışmalara başlamış. Yaşanan süreçteki en ilginç gelişme ise krizin alternatif alan yaratmaya neden olması. ABD’nin güneyinde yer alan Tennessee ve Güney Carolina iki büyük yeni otomotiv eyaleti konumundalar. Yabancı tedarik sanayi firmaları da süratle bu bölgelere yatırım yapıyorlar. Bizler de ortamı yerinde inceledik” değerlendirmesinde bulundu.

Baybalı, yatırımın yanı sıra bölgenin after market pazarının da dikkati çekici olduğuna vurgu yaparak, şu ifadelere yer verdi:

"ABD’nin en hacimli pazarlarından olarak görülen ve Türk tedarik sanayisinden firmaların büyük cirolarla çalıştığı after market pazarı ile ilgili de görüşmeler gerçekleştirdik. Bu pazara giriş için tavsiye edilen, tanınmış aracı firmalarla çalışılması. After market pazarında rekabetçi fiyatlarla ortaya çıkan Asya bağımlılığı, beraberinde ABD’de kalite sorununu gündeme taşıyor. Bu alanda da Türkiye’deki tedarikçiler için fırsatlar bulunuyor.”