NTV

Dünya Otomotiv Konferansı'nda bizleri neler bekliyor?

ntv.com.tr

Otomobil

Bu yıl dördüncüsü düzenlenecek Dünya Otomotiv Konferansı,11-12 Ekim tarihlerinde Hilton Bosphorus Hotel’de Dünyada ve Türkiye’de sektöre yön veren liderleri bir araya getirecek. Konferansın Pazarlama Direktörü Stephanie May konfrenas hakkında merak edilenleri anlattı.

İlişkili Haberler

Dünya Otomotiv Konferansı 11-12 Ekim tarihlerinde İstanbul Hilton Bosphorus’ta gerçekleşecek. Konferansın temasından ve içeriğinden bahsedebilir misiniz?

Dünya Otomotiv Konferansı, sektördeki her türlü gelişmeyi ve trendi yakından takip etmek isteyen yöneticiler için rakipsiz networking ortamı sunuyor.

Bu yılın ana teması; endüstri 4.0, robotlaşma, dijitalleşme gibi hergün duyduğumuz güncel konuların sadece otomotiv sektöründeki üretim süreçlerini değil, satış sonrası dahil, tedarik zincirindeki tüm firmaları nasıl etkileyeceği ile ilgilidir. Kaçınılmaz konulardan ticari araçlar, elektrifikasyon, connectivity, sürücüsüz araçlar (autonomous cars) ve mobilite servisleri gibi başlıklar da detaylı olarak işlenecektir.

Stephanie May
Stephanie May

Geçen senelerdeki konferanslarla kıyaslandığında bu seneki organizasyonda ne gibi farklılıklar olacak?

2017 Dünya Otomotiv Konferansı önceki senelerden çok daha farklı olacak. Giriş kartınızı aldığınız dakikadan itibaren konferansın geçen senelere göre hem katılımcı sayısının büyük oranda arttığını hem de prestij açısından ne kadar geliştiğini fark edeceksiniz. Bu bağlamda, bu sene konferans için Hilton Bosphorus İstanbul Hotel’in iki katı da rezerve edildi.

Lokasyon ve mekan büyüklüğünün yanı sıra ‘’sergi’’ konusu üzerinde de çok fazla düşünüldü; iki gün sürecek olan konferansta mümkün olan en fazla iletişimi ve bağlantıyı sunmak amacıyla sergi alanının boyutu iki katına çıkarıldı. Networking ortamına katkıda bulunması için ayrıca ayarlanan 45 dakikalık kahve araları, VIP Özel Alanı, B2B toplantı alanı 2017 Dünya Otomotiv Konferansı’nın önemli detayları arasındadır. Otomotiv sektörünün geleceğini şekillendirecek, hatta dönüşüme uğratacak fikirlere sahip yerel ve uluslararası teknoloji girişimcilerini dinleyebileceğiniz Start-up Hub da yeni bir çalışmamız.

Yuvarlak Masa Workshopları 2016 yılında başladığımız ve çok başarılı sonuç aldığımız bir uygulama oldu. Bu nedenle bu sene konferansın her iki günü de Yuvarlak Masa Workshoplarını düzenlemeye ve birebir tartışma zamanını 90 dakikaya çıkarmaya karar verdik.

2016 Konferansı sonrası geri dönüşlerden sonra bu seneki yeniliklerden bir diğeri de Otomotiv Sektöründeki Başarılı İş Kadınları Kahvaltısı!

Bütün bu yenilik ve gelişmelerle beraber Dünya Otomotiv Konferansı’nın 2017’de çok daha geniş bir kitleye hitap edeceğini ve şimdiye kadar düzenlenmiş konferanslara kıyasla çok daha iyi olacağını söyleyebiliriz.

Bu sene konferansın katılımcı profili nasıl olacak?

Organizasyon tüm otomotiv endüstrisini kapsadığı için otomotiv eksperleriyle ilgilenen tedarikçiler de katılımcı kapsamında. Global OEM üreticilerden endüstrinin en iyi tedarikçilerine, ticari araçlardan binek araçlara, Lojistik Direktörlerinden Ar-Ge Direktörleri, Endüstri 4.0, Dijitalleşme, Otonom Araçlar, Connectivity gibi konularda uzman, otomotiv sektörünün geleceğine yön veren kişilere kadar geniş bir katılımcı yelpazesine sahip bir konferansa ev sahipliği yapacağız. Stratejik bir genel bakışla endüstride neler olup bittiğini öğrenmek isteyen bir CxO’nun da otomotiv endüstrisinde elektrifikasyonun günlük işlere nasıl yansıyacağını merak eden bir mühendisin de 2017 Dünya Otomotiv Konferansı’nda spesifik olarak ilgileneceği oturumlar olacaktır.

Hem yurtiçi hem yurtdışından birçok konuşmacı katılıyor. Peki baş konuşmacılar kim?

Konuşmacılarımızdan bir kaç isim:

John Fleming, Üretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (Retired) - FORD MOTOR Co., ABD

Anders Bonander, Kıdemli Ürün Yöneticisi, Volvo Kamyonet & ERTICO Yönetim Kurulu Üyesi, Isviçre

Nader Vahab Aghai: Ulusal Bayi Ağı Direktörü, Mammut Khodro Iran

‘Otomotiv Sektöründeki Başarılı İş Kadınları Kahvaltısı’ konferansın özgün organizasyonlarından. Peki bu organizasyonun hedefleri, içeriği nedir, katılımcılar kim olacaktır?

2016 yılındaki konferanstan alınan geri bildirimlere dayanarak özel olarak otomotiv sektöründeki kadınlara yönelik konuların daha fazla olmasına karar verdik. Bu amaç doğrultusunda ilk aksiyon konferansın ikinci gününde gerçekleşecek olan Otomotiv Sektöründeki Kadınlar Kahvaltısı’dır. Bu organizasyonda konferanstaki kadın katılımcıların yanı sıra, sektöre yön veren, kendi alanlarında uzman kadınların deneyimlerini paylaşmak, sorunları-çözümleri tartışmak, sektörün gerisinde kalmamak üzerine beyin fırtınası yapmak adına bir araya gelmesi amaçlanmıştır.

Konferans katılımcılara Start-up alanlarından workshoplara birçok farklı aktiviteyle iş opsiyonu sunuyor. Konferansın B2B ilişkileri açısından farklı yönleri ne olacak?

Dünya Otomotiv Konferansı ekibi olarak yüz yüze iletişimin en iyi iletişim olduğunu düşünüyoruz. Konferans içinde de bunu sağlamak için bağlantı kurma ve iletişim sağlamayı teşvik etmek için yüz yüze iletişime olabildiğince çok zaman ayırmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla iki gün işten izin alıp konferansa katılma sebebiniz de olabildiğince çok potansiyel müşteriyle bir araya gelmeniz, rakiplerinizin önünde geçmek ve otomotiv sektörünün diğer önde gelenleri ile iletişim sağlamak olacak.

Kahve aralarının 45 dakika gibi uzun bir süre olarak planlanmasının sebebi de bu iletişim ve networking kurma ortamının devam etmesi. Size, iki konferans günü de öğleden sonra oturumları başlamadan rahatça yemeğinizi yiyip, yemek sonrası kahvenizi içtikten sonra sergi alanını gezmenizi sağlayacak bir ortam sunuyoruz.

Ayrıca bu sene sergi alanımız B2B iş olanaklarını katılımcılara olabildiğince sunmak için dizayn edildi. Girişimciler köşesinde otomotiv sektörünün geleceğini şekillendirece ve dönüşüme uğratacak yerel ve uluslarası genç ve öğrenci girişimcilerin yeni fikirlerini duyabileceksiniz. B2B network alanı size bu önemli toplantılara ev sahipliği yapmak için bir alan garanti ediyor. Bununla beraber VIP alanı da üst düzey yöneticilerin bir arada geçirdiği zamanı arttırmak için oluşturulmuştur.

Yuvarlak Masa Workshoplarından daha önce bahsetmiştik ancak özetlemek gerekirse; spesifik olarak iş alanınız veya ürünleriniz ile ilgilenen, hedef kitlenizdeki 10-15 kişiyle geçireceğiniz kaliteli 90 dakikayı düşünün. Bu 90 dakikalık toplantıya katılmayı istemez miydiniz?

ETİKETLER