NTV

Subaru’nun ilk arkadaş itişli spor otomobili

Otomobil

Şirket aracın en düşük ağırlık merkezine sahip üretim otomobili olduğunu söyledi.

Üreticisine göre mekanik aksamının büyük bir bölümünü Toyota FT-86 ile paylaşan otomobil, gelecek yaz satışa sunulduğunda, ağırlık merkezi en alçakta olan üretim otomobili olacak.

İlişkili Haberler


Ağırlık merkezinin alçak olması otomobilin yol tutuşunu olumlu etkileyen bir faktör.

BRZ’nin arka tekerlekten itişli düzenlemesi, Subaru’nun kompakt 2,0 litrelik boksör (yatay) motorunun şaside, üreticinin geleneksel dört tekerlekten çekişli yerleşiminde mümkün olandan, daha da alçağa monte edilebilmesini sağlamış.

Bir diğer etken de, aracın yerden en yüksek noktası olan tavanının, hafif bir malzeme olan karbon fiberden üretilmiş olması.

Araç Toyota ile ortaklaşa geliştirilmesine rağmen mühendislik işlerinin büyük bir bölümünü Subaru gerçekleştirmiş. Diğer yandan şirket BRZ’nin yatay dört silindirli motorunun, Toyota yapımı bir doğrudan yakıt enjeksiyonu sistemi içereceğini teyit etti.

Subaru, BRZ STI’da kullanılan atmosferik emişli motorun gücünün 300 beygirin biraz altında olduğunu söyledi.

Subaru fiyat stratejisinin henüz belirlenmediğini söyledi, ama BRZ’nin ana rakibinin Volkswagen Scirocco olacağının onaylandığı düşünüldüğünde, mevcut coupe’lere benzer bir fiyata sahip olması beklenebilir.

Bu ay, 2011 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak olan Subaru BRZ, gelecek yılın ortasında satışa sunulacak.