NTV

Tüketici teknolojileri pazarının cirosu 50 milyar liraya yaklaştı

Anadolu Ajansı

Ekonomi

GfK TEMAX'ın araştırmasına göre, Türkiye'de tüketici teknolojisi ürünleri pazarı 2016'da bir önceki yıla kıyasla yüzde 11,2 büyüdü ve 47,2 milyar liralık ciro kaydetti.

Türkiye'de tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2016 yılında bir önceki yıla göre yüzde 11,2 büyüyerek 47,2 milyar liralık ciroya ulaştı.

Araştırma şirketi GfK tarafından açıklanan "GfK TEMAX Türkiye 2016 Dördüncü Çeyrek Sonuçları"na göre, bir önceki yılın aynı dönemine göre ciroda pozitif yönde büyüyen sektörler sırasıyla küçük ev aletleri tüketici elektroniği, telekomünikasyon ve büyük beyaz eşya olurken, ofis ekipmanları ve sarf malzemeleri, bilgi teknolojileri ile görüntüleme sektörleri daraldı.

Tüketici teknolojisi pazarı geçen senenin dördüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 6,1 büyüme gösterdi. Söz konusu dönemde bu pazarın cirosu ise 12,3 milyar lira oldu. Geçen yılın tamamında tüketici teknolojisi pazarı yüzde 11,2 büyüyerek ciroda 47,2 milyar liralık seviyeyi yakaladı.

Sektörler itibarıyla bakıldığında telekomünikasyon sektörünün cirosu yılın dördüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,8 artışla 5 milyar lira oldu. Bu sektörde büyüyen tek ürün grubu yine akıllı telefonlar oldu.

Geçen yılın dördüncü çeyreğinde beyaz eşya sektörünün cirosu, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artışla 2,9 milyar liraya ulaşırken, bulaşık makineleri bu grupta en çok büyüyen kategori oldu.

Nofrost buzluk altta buzdolapları, 9 kilogram ve üstü yıkama kapasiteli çamaşır makineleri ve ankastre fırınlar da büyük beyaz eşya sektörü toplam büyümesine en yüksek pozitif katkıyı sağlayan diğer ürünler olarak öne çıktı.

Küçük ev aletleri sektörü de aynı dönemde yüzde 10,4'lük büyüme gösterdi ve 1,1 milyar lira ciro seviyesine ulaştı. Ciro olarak en iyi performanslar sırasıyla sıcak içecek hazırlama makineleri, elektrikli süpürgeler, kadın/erkek tıraş makineleri, tost makineleri, saç şekillendiricileri, ütü, gıda hazırlama, saç kurutucuları ve saç/sakal kesicileri olurken, fritöz, ekmek yapma makineleri, su ısıtıcıları ve narenciye/katı meyve sıkacakları ise küçülme gösteren kategoriler olarak belirlendi.

Çok fonksiyonlu, özellikli, yüksek teknolojili ürünlere eğilimin artması, Türk kahvesi makineleri, siklonik süpürgeler ve lazer epilasyonlar gibi segmentlere olan ilgiyi de artırdı.

Tüketici elektroniği sektöründe söz konusu dönemde ciro yüzde 10,2 artarak 1,7 milyar liraya ulaştı. Sektörünün hakim ürün grubu olan televizyonlarda pazarın UHD TV'lere kayması, beraberinde 55 inç ve üzeri ekranlara olan talep artışını da getirdi. Hem 55 inç ve üzeri ebattaki hem de UHD özellikli ürünler ciroda çift haneli büyüme performansına sahip oldu.

Görüntüleme sektörü de yılın son çeyreğini yüzde 9,5'lik negatif büyüme oranıyla kapattı. Dijital kameralar 2015’in dördüncü çeyreğine göre ciroda daralma gösterirken sektör içinde küçük de olsa SLR ve aynasız full frame ürün segmenti büyüme kaydetti.