Türk-Japon ilişkilerini pekiştiren gece

ntv.com.tr

Ekonomi
japon.JPG

Aksan Hukuk Bürosu ev sahipliğinde dördüncü kez düzenlenen Türk-Japon Yaz Gecesi, 20'den fazla Japon şirket ile Türkiye'nin önde gelen işadamlarını bir araya getirdi.

Türkiye'nin önde gelen iş adamları ile Japon yatırımcılar Aksan Hukuk Bürosu'nda gerçekleştirilen "4. Türk-Japon Yaz Gecesi"nde dün akşamı bir kez daha bir araya geldiler. Organizasyonda iki ülkenin ekonomik işbirliğine dair önemli mesajlar verildi. Aksan Hukuk Bürosu'nun dördüncü kez ev sahipliğini yaptığı geceye 20'den fazla Japon şirket temsilcisinin yanı sıra içlerinde Japonya Başkonsolosluğu, Almanya Ticaret Odası, DEİK (Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu) yetkilileri, İstanbul Ticaret ve Sanayi Odası temsilcileri, Jetro (Japonya Dış Ticaret Teşkilatı), MÜSİAD ve iki ülkenin önde gelen şirketlerinin temsilcileri de olmak üzere 150'ye yakın davetli katıldı.

JAPON KOBİ'LERİN YENİ ODAK NOKTASI TÜRKİYE PAZARI 

Türk-Japon diplomatik ilişkileri son olarak Türkiye'de 2010 yılının Japonya Yılı olarak ilan edilmesiyle hız kazanmıştı. Gerçekleşen gecenin gündemini de iki ülke arasındaki ilerleyen ticari ilişkiler oluşturdu. Organizasyon'da iki ülkenin ekonomik açıdan birlikte atabileceği adımlar ve bu adımların nasıl geliştirilebileceği konuşulurken, Türk-Japon Yaz Gecesi ile ilgili olarak konuşmacılar büyük Japon yatırımcıların ardından Japon KOBİ'lerin de yeni odak noktasının Türkiye pazarı olduğunu dile getirdi. Konuşmacılar ayrıca Türk-Japon işbirliğine Türk iş dünyası tarafından verilen önemi vurguladı.

Gecenin onur konuğu Japonya İstanbul Başkonsolosu Norio Ehara yaptığı konuşmada "Her ülke arasında ufak tefek de olsa problem olur, fakat Türkiye ile Japonya arasında gerek politik gerek ise ekonomik anlamda hiçbir problem bulunmamaktadır, Türkiye'de Japon firmaların sayısı artıyor ve artmaya da devam edecektir" dedi.

T.C. Tokyo Ticaret Başmüsaviri Musa Demir ise yapmış olduğu konuşmada "Türk yatırımcılara, Japonya'daki fırsatlarını kaçırmamalarını ve koşulları iyi incelemelerini tavsiye ediyorum, Aksan Hukuk Bürosu'nun katkıları sayesinde geçtiğimiz yılda 2 tane Türk firması Japonya'ya yatırım yaparak ilk ofislerini açtılar. Bunun içinde Aksan'a teşekkür ediyorum" dedi.

İTO Meclis Başkanı Şekip Avdagiç de iki ülkenin dış ticaret dengesindeki Japonya lehine bir fark olduğunu ve bu dengesizliğin giderilmesi gerektiğini dile getirdi.

Jetro Türkiye ve EMEA Genel müdürü Yasuyuki Murahashi "15 Temmuz olayı, Suriye ile olan durum ve göçmenler problemi gibi problemler sebebiyle dışarıdan bakan bir göz için Türkiye endişe verici gözükmesine rağmen, günlük hayatın hala eskisi gibi güzel bir şekilde akıyor oluşu ve hükümetin izlediği politikanın sevindirici olduğunu ve Jetro olarak Japon yatırımcıya bu olayları tarafsızca anlatmaya ve Japon yatırımcılar ile Türk yatırımcıların ilişkilerini güçlü tutmaları doğrultusunda tavsiyeler vermeye devam edeceklerini" belirtirken,

DEİK Asya Pasifik İş Konseyi Başkanı Murat Kolbaşı ise "Türkiye'de ne olursa olsun, Japonya her zaman en sıcak mesajları vererek, Türkiye ile olan dostluğunu ve iyi ilişkilerini tekrardan gösterdi" sözleriyle Japonya'nın Türkiye'ye ve Türk ekonomisine duyduğu güvene değindi.

Gece boyunca davetlilere Türk ve Japon Mutfağının yöresel yemekleri ikram edilirken, yine her iki ülkenin yöresel müzikleriyle davetliler keyifli anlar yaşadılar. Aksan Hukuk Bürosu'nun bahçesinde sağlanan Japonya ambiansı ile geceye ev sahipliğini yapan Av. Muhammet Aksan ise "Yol haritamızda Türk ve Japon kobilerinin birlikte iş yapma kabiliyetlerini geliştirmek; Japon teknolojisi ve sermayesi ile Türk gücünün atılım ve kolay iş alma kapasitesini bir araya getirerek Asya ve Afrika'da birlikte faaliyet göstermelerinin önünü açmaktır" şeklinde konuştu.

TÜRKİYE'YE DAHA FAZLA YATIRIM PLANI

Fatih Sultan Mehmet ve İzmit Körfez Geçiş Köprüsünü inşa eden, çeşitli sanayi ve özellikle yüksek teknoloji gerektiren inşaat, enerji vb. Sektörlerde faliyet gösteren Japon şirketleri önümüzdeki dönemde Türkiye'ye daha fazla yatırım yapmayı planlıyorlar. Özellikle Japon KOBİ'lerin de Türkiye'yi yeni bir pazar olarak gördükleri ve önümüzdeki dönemde bu pazara açılacakları tahmin edilirken Japon KOBİ'lerin Türkiye pazarına girmesiyle ilgili sektörlerin canlanması yanı sıra, Japon KOBİ'ler ile Türk şirketlerinin birlikte hareket edeceği platformlarda know-how'ın geliştirilmesi de amaçlanacak.

ETİKETLER