Yerli turiste 2017 uyarısı

ntv.com.tr

Ekonomi
turizm12.jpg

Tatil.com Genel Müdürü Uğur Altun, 2017 turizm sezonunun 2016 yılından farklı bir yıl olacağını belirterek yerli tatilcileri erken rezervasyon konusunda uyardı. Altun, “Yerli turist 2017 için rezervasyonlarını son dakikaya bırakmamalı” dedi.

Tourism Today’e konuşan Tatil.com Genel Müdürü Uğur Altun, 2016 turizm sezonunu değerlendirerek yerli turistlere gelecek sene için önemli uyarılarda bulundu. 2016 yılının turizm sektörü açısından son 22 yılda yaşanan en zor yıl olduğunu söyledi. Altun, “Geçtiğimiz 8 aylık döneme baktığımızda 2015 yılının son çeyreğinde Ankara ve İstanbul’da yaşanan patlamalar, Rusya ile yaşadığımız uçak krizi, Atatürk Havalimanı'na yapılan saldırı ve 15 Temmuz darbe teşebbüsü ile üst üste gelen olumsuz olaylar hem iç hem de dış turizm pazarını oldukça derinden etkilemiştir. Yaşanan bu olumsuzluklar müşteriden tedarikçiye, otellerden tur operatörlerine kadar 360 derece diyebileceğimiz şekilde turizm sektörünü ciddi anlamda zora sokmuştur. Türkiye'nin en önemli dış pazarı olan Rusya’dan ziyaretçilerin ülkemize gelmemesi, Sultanahmet patlamasının ardından dış pazarda 2. sırada konumlanan Almanya’dan turistlerin ülkemizi tercih etmemesi ve bu patlama sırasında ülkemizin çeşitli destinasyonlarında bulunan turistlerin Türkiye’yi hızlı bir şekilde terk etmesi yabancı turist sayısında kayıplar yaşanmasına neden olmuş ve tesislerde ciddi boşluklar yaşanmıştır” dedi.

"TURİZMCİLER ROTASINI İÇ PAZARA DÖNDÜRDÜ"

Dış pazarlarda yaşanan olumsuz gelişmeler sonrasında turizm sektörünün yönünü iç pazara döndüğünü belirten Altun, “Bu olaylar sonrasında turizmde tüm gözler iç pazara çevrilmiş ve hareketliliği artırmak için çalışmalar yapılmıştır. Tur operatörleri ilişkili olduğu tesislerden gerekli aksiyonu almalarını talep etmiş, bu aksiyonları nihai tüketiciye çeşitli kampanyalar ile yansıtmış ve iç pazardaki hareketliliğin artırılması sağlanmıştır. Fakat 15 Temmuz'da yaşadığımız darbe girişimi sonrasında iç turizmde de bir durgunluk meydana gelmiştir. Buna ek bir de kamu personel izinlerinin durdurulması ile mevcut rezervasyonlar iptal edilmek durumunda kalınmış ve turizm sektörü önemli kayıplar yaşamıştır. Ancak sonrasında kamu izinlerinin tekrardan onanması ve Rusya'dan gelen ilk charter uçuşunun gerçekleşmesi ile tekrar toparlanma evresine girilmiş, geçmiş dönemde yaşanan kayıplar hızlı bir şekilde kapanmaya başlamıştır” şeklinde konuştu.

Tatil.com Genel Müdürü Uğur Altun
Tatil.com Genel Müdürü Uğur Altun


"DARBE GİRİŞİMİNİ TASVİP ETMİYORUZ"

Ülkemizi derinden sarsan 15 Temmuz darbe girişimi ve sonrasında yaşananları değerlendiren Altun, darbe girişimini asla tasvip etmediklerini ve bu girişimin bir daha yaşanmamasını diledi. Altun açıklamalarına şöyle devam etti: “Bahsedildiği gibi her sektör bu olaydan derin yaralar aldı ancak turizmdeki sepet ortalamalarının yüksek olduğu göz önüne alındığında (ortalama bir rezervasyon tutarı 1500 - 2000 TL) içinde bulunduğumuz sektörün çok daha fazla etkilendiği görülecektir. Bunu verilerimizle de teyit edebiliyoruz. Mevcut rakamlarımıza ulaşmayı bırakın içerideki rezervasyonların iptalleri de iki taraflı olarak kayıp yaşanmasına neden olmuştur. Ancak biz Tatil.com olarak bu durumda dahi, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalite değerlerimizden hiçbir şekilde ödün vermeden çalıştığımızı söyleyebiliriz. Öncelikle yaşanan süreçte gelen tüm iptal taleplerini ekip arkadaşlarımız ile gece gündüz çalışarak müşteri memnuniyetinden ödün vermemek adına büyük bir özveri gösterdik. Misafirlerimizin kafasında herhangi bir soru işareti kalmaması adına anlaşmalı olduğumuz bankalarımıza iade işlemlerinin hızlı şekilde yapılması konusundaki taleplerimizi ısrarla ilettik. Ayrıca her iptal talebinde müşterimizle iletişimimizi koparmamaya özen gösterdik. Başarılı bir iş yapmış olmalıyız ki 15 Temmuz sürecinde iptal edilen rezervasyonların % 74 gibi büyük bir kısmı, ülke gündeminin sakinleşmesiyle, yeniden talep edildi. Bu da bizler için oldukça sevindirici bir gelişmeydi.”

"2016'DAKİ KAYIP 2017'DE TELAFİ EDİLECEK"

Yaşanan gelişmelerin Tatil.com’a etkilerini değerlendiren Altun, “Tüm bu gelişmeler çerçevesinde Tatil.com'un nasıl etkilendiğine gelirsek; sadece 2016 yılında değil özellikle 2010 senesinden bu yana her sene ortalama büyüme hızı % 55 bandında gezen bir tur operatörü markası olduğumuzu gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz. Bu rakam 2016 senesinde % 67 gibi çarpıcı bir orana ulaşmaktadır. Bu sayılar hizmetini sunduğumuz yurtiçi sejour oteller, şehir otelleri, yurt dışı turları, Kıbrıs turları ve kültür turları alanlarında sene sonu hedeflediğimiz 470.000 kişi sayısına ulaşacağımızı gösteriyor. Sezon içerisinde sosyo-ekonomik sorunları yaşamasaydık rakamların seyri 540.000 pax civarında olacaktı. Türkiye genelinde yerli turist pazarındaki payımız ise 2016'nın ilk yarısı itibariyle %17'lik gibi bir orana ulaşmıştır. Bu demek oluyor ki tur operatörleri ile seyahate giden 100 yerli turistin 17’si markamızı tercih ediyor. Bu veriler ışığında 2017 için bir öngörüde bulunacak olursak; iç ve dış pazarlarda yoğunluğun yaşanacağını, 2016'da yabancı turist bazında yaşanılan kaybın 2017 senesinde kapatılacağını düşünmekteyiz. Daha önce de belirttiğimiz gibi 2016'da yaşanan dış pazardaki dalgalanma 2017'de yerini daha istikrarlı alımın yapılacağı bir pazara bırakacaktır. Bunun en güzel örneği yılın son periyodu da olsa ağustosta Rusya'dan gelen charter uçuşlarının başlaması olarak gösterilebilir. Bunu ülke turizmi açısından önemli bir mesaj olarak değerlendirebiliriz” dedi. 

YERLİ TURİSTE ÖNEMLİ UYARI

Bu sene turizm sektörüne büyük bir katkı koyan iç pazarı da değerlendiren Altun, “Her sene istikrarlı bir şekilde artan ve 2017'de de artacağını düşündüğümüz yerli pazar, 2017'de alımların yapılacağını beklediğimiz yabancı pazarla birleştiğinde önümüzdeki sene için irili ufaklı tüm turizmcinin yüzünü gülümseteceğini düşünmekteyiz. 2017 için bizler; müşteri beklentilerine cevap verebileceğimiz ürün sayılarını arttırıyor, hizmet kalitemizi yukarıya çıkarıyor ve satış fiyatlarımızı mümkün olduğu kadar her bütçeye uygun hale getirmeye çalışıyoruz. 2016 senesine göre daha rekabetçi olan bir sezona girerken yerli turistin istediği fiyat ve kontenjan avantajlarını 2017 erken rezervasyon döneminde kendilerine sunmak için çalışıyoruz. Ancak bu aşamada yerli turistin de ekim, kasım, aralık aylarında alımlarını yapmaları, rezervasyonlarını 2016'da olduğu gibi son dakikaya bırakmamaları gerektiğini söylemeliyiz. Aksi takdirde hem istedikleri otelde yer bulamama hem de buldukları otelde avantajlı fiyattan konaklayamama gibi sorunlarla karşılaşabilirler” diye konuştu.

"YENİ YATIRIM VE ÇALIŞMALAR YAPILACAK"

Uğur Altun, Tatil.com’u sektörün önde gelen tur operatörleri arasında gördüklerini ve bu doğrultuda yeni yıl için yatırım ve çalışmalar planladıklarını da söyledi. Altun şöyle konuştu: “Kendimizi müşterisine iyi bir hizmet ağı kuran, onları istediği ürünlerle buluşturan ve sonucunda da bu ürünleri her bütçeye uygun hale getirerek müşterisini her anlamda mutlu eden bir marka olarak tanımlayabiliriz. Tabi bu değerleri önüne koyan bir firma dersine iyi çalışmalı, hazırlığını iyi yapmalı ve hizmet ağını bir önceki senenin üstüne koyarak planlamalı. Bizler tam da bunu yapıyoruz. Marka çatımızı oluşturan Metglobal, Tatil.com alt firmasına her yıl olduğu gibi 2017 senesi içinde de hem finansal hem de teknolojik destek ve yatırımlarını artıracaktır. 2017 senesi için öncelikle teknoloji tarafındaki yatırımlarımıza hız vererek kullanıcı dostu arayüzler, mobil uygulamalar ve daha birçok yeniliği planlamamıza aldık. Bunun dışında 2017'deki büyüme rakamlarımızı göz önünde bulundurarak otel tarafındaki yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek, 12 aya takvimlendirdiğimiz offline ve online pazarlama çalışmaları ile bu çalışmalar sonucunda oluşacak yoğunluğu eritecek müşteri hizmetleri – operasyon ekipleri ve bölge yerel hizmet ekiplerinin tamamı kurgulanmıştır. Hazırlıklarımız son aşamada olup kasım ayının ilk haftası itibari ile 2017 erken rezervasyon lansmanımıza kadar tüm hazırlıklarımızı bitirmiş olmayı hedeflemekteyiz.”

ETİKETLER