NTV

Erkekler daha dengesiz besleniyor

ntv.com.tr

Sağlık

Özellikle büyük şehirlerdeki yoğun tempolu çalışmanın erkeklerde beslenmeyi düzensizleştirdiğini belirten Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger, iş yemekleri, uzun toplantılar, seyahatler ve masa başında geçen saatlerin dengesiz beslenmeye yol açtığını söyledi.

İlişkili Haberler

Masa başı çalışan erkeklerde sağlıksız beslenme sonucu diyabet, obezite, yüksek kolesterol gibi rahatsızlıkların görülme oranlarında artış olduğunu belirten Uzman Diyetisyen İpek Ağca Özger, bu hastalıklardan korunmak için beslenmeyi düzene sokmanın önemine işaret etti.

Daha sağlıklı, zinde ve enerjik olmak için doğru beslenmek gerektiğini vurgulayan Özger, özellikle ara öğünlerin ihmal edilmemesi gerektiğinin altını çizdi. Diyetisyen Özger, yoğun tempoda çalışan şehir erkekler için beslenme önerilerini şöyle aktardı:

ERKEKLERE ÖZEL BESLENME ÖNERİLERİ

• Çay, kahve yerine, büyük bir bardak su ile güne başlayın.
• Günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı asla atlamayın. Kahvaltıda yumurta tüketmeye çalışın.
• Kahvaltınızı işyerinde yapıyorsanız poğaça, açma yerine beyaz peynirli, domates ve salatalık gibi sebzelerden oluşan tam tahıllı sandviç tercih edin.

KAHVELERİNİZDE KREMA DEĞİL, SÜT TERCİH EDİN; ŞEKER KULLANMAYIN

• Renkli beslenin! Turuncu, mor, kırmızı, yeşil, beyaz, kahverengi… Her renkteki meyve ve sebzeden her gün az da olsa tüketmeye çalışın. Unutmayın; her renk farklı antioksidan içeriğini gösterir.
• Günde 3 kupa kahve için. Kahve metabolizmayı hızlandırır, performansı arttırır, depresyondan korur ve çok güçlü doğal antioksidanlar içerir. Kahvelerinizde krema değil, süt tercih edin; şeker kullanmayın.

• Gün içinde ara öğünlerinizi ihmal etmeyin; 3 saatte bir minik ara öğünler yapın. Çalışma performansınızın ve konsantrasyonunuzun da arttığını göreceksiniz.
• Sağlıklı ara öğünler tercih edin. Örneğin: Meyveli yoğurt veya taze meyveler veya yulaflı bisküvi+sütlü kahve veya tost+ayran veya kuru meyve+süt veya 2 ceviz+kuru meyve veya kefir+kuru meyve gibi.
• Gün içerisinde asansör yerine merdiven kullanın.
• Her gün 1 saat hafif tempo yürüyüş yapın. İdeal kilonuzu korumak için çok önemli olan yürüyüş, kalp sağlığınızı da korur.
• Fiziksel aktivitenizi arttırmak ve doğayı korumak adına araba yerine toplu taşıma kullanmaya çalışın.
• 2 saatten fazla masanızda hareketsiz oturmayın. Ofis içinde sık sık hareket edin.
• Öğle yemeklerinde fast-food restauranlar yerine ev yemekleri veya ızgara tarzı besinlerin sunulduğu yerleri tercih edin.

İŞ TOPLANTILARININ SİZİ ŞİŞMANLATMASINA İZİN VERMEYİN!

• Masa başı çalışırken beyaz çay, papatya çayı, ada çayı, melisa gibi bitki çaylarını tercih edebilirsiniz.
• Asitli içecekler ve hazır meyve sularından kaçının. Bunların yerine limonlu açık çay, bitki çayları, taze sıkılmış meyve suyu, ayran, süt tercih edebilirsiniz.
• İş toplantılarının sizi şişmanlatmasına izin vermeyin! Toplantı sırasında yapılan atıştırmalar, sağlıklı seçimlerden oluşmalı. Taze veya kuru meyveler; ceviz, fındık, badem gibi yağlı tohumlar toplantı masasında bulunabilir.
Günde 2,5 lt. su içmeyi ihmal etmeyin. Arabanızda, el çantanızda, çalışma masanızda her daim su bulundurun.

ETİKETLER