Atatürk'ün yatı Savarona'ya fuhuş baskını

Atatürk'ün yatı Savarona'ya fuhuş baskını yapıldı. 18’den küçük olan yabancı uyruklu 11 kız ve fuhuşu organize ettiği iddia edilen 8 kişi ile bazı ünlü işadamları gözaltına alındı.

Atatürk'ün yatı Savarona'ya fuhuş baskını

Antalya jandarması, 7 ay önce bir kişiyi fuhuşa aracılık ettiği gerekçesiyle yakaladı. Bu kişinin para karşılığı yabancı uyruklu kadınları turistik tesislerde kalan kişilere pazarladığı belirlendi.

Antalya ve İstanbul'da yapılan baskınlarda da 8'i erkek 12 kişi insan ticareti ve fuhuşa aracılık suçlamasıyla gözaltına alındı.

Bu arada jandarma, aynı şebekenin Göcek koyunda bulunan Savarona yatını kiraladığını da öğrendi. Sahil güvenlik ekipleri eşliğinde yata çıkan jandarma 11 kadını koruma altına aldı.

Savarona'da bulunan ve işadamları olduğu belirtilen 6 kişiyle ilgili inceleme ise sürüyor.

GÖZALTILAR ARTABİLİR
Şebeke üyelerinin Rusya ve Ukrayna'daki mankenlik ajanslarına kayıtlı, bazıları 18 yaşından küçük kızları 'ye getirerek zengin işadamlarına yüksek fiyatla pazarladıklarının belirlendiğini ifade eden yetkililer, henüz operasyonun bitmediğini ve başka kişilerin de gözaltılar olabileceğini belirttiler.

SADIKOĞLU VE TOBB
Savarona yapılan baskın başka bir tartışmanın da fitilini ateşledi.

21 yıl önce Savarona'nın kullanım hakkını 49 yıllığına devralan armatör Kahraman Sadıkoğlu, yaşanan olayla ilgili olarak yatı satın almayan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ni suçladı.

Sadıkoğlu, "Kazak iş adamı gemiyi kiraladı. Türkiye bu yata sahip çıkmadıktan sonra Kazak iş adamı neden sahip çıksın. TOBB bizim vergilerimizle dünyayı gezen dalkavuklar topluluğu haline gelmiştir" dedi.

TOBB'un yanıtı, Sadıkoğlu'nun olayı saptırdığı yönünde oldu. Yönetim Kurulu Üyesi İlhan Parseker, yatın amacı dışında kullanıldığını ve Kültür Bakanlığı’nın devreye girmesi gerektiğini belirtti.




Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın internet sitesinde yer alan bilgilere göre, Savarona, bugüne kadar inşa edilen kraliyete ait olmayan en büyük yat olarak biliniyor.

Toplam uzunluğu 136 metre olan yatın direği 16 metre, iskeleti 6.1 metre uzunluğunda.

Ana süitin yanı sıra 17 lüks süit kamarası bulunan Savarona Yatı, Brooklyn Köprüsü'nü inşa eden mühendis John Roebling'in kızı Emily Roebling Cadwallader tarafından hizmete sokuldu.

Cadwallader, Savarona'yı 1931'de Hamburg'da Blohm ve Voss tersanelerinde 4 milyon dolara mal etti. Savarona, Atlantik, Akdeniz ve Kuzey Afrika sularını geçti fakat Cadwallader onu yüksek dışalım vergisinden dolayı ABD'ye sokamadı. Yatı satmaya karar verdi.

Savarona, 1938 yılında Türk hükümeti tarafından satın alındı. 1938 yılında Kral VII. Edward İstanbul'u ziyaret etti ve o zamanki devlet yatı Ertuğrul'da Mustafa Kemal Atatürk'ün konuğu oldu.

Bacadan dökülen kurum, majestelerinin beyaz pazenlerini öylesine kirletti ki Atatürk Ertuğrul'u hurdaya gönderdi ve yeni bir cumhurbaşkanlığı yatı araştırılması için emir verdi.

Türk bayrağı 1938 yılının mart ayında Southampton'da Savarona'ya çekildi. Yat, iki ay sonra bazı döşemeleri yenilendikten sonra Atatürk ölümcül hasta olduğu sırada İstanbul'a geldi.

Atatürk'ün Savarona'da geçirdiği altı hafta boyunca kabine toplantıları düzenlendi, Romanya Kralı Carol dahil olmak üzere önemli konuklar, devlet başkanları ağırlandı.

Savarona, II. Dünya Savaşı sonrasında Türk Deniz Kuvvetlerinin eğitim gemisi olarak kullanılmasına kadar bir daha yelken açmadı. 1989 yılında Savarona'yı hurdaya çıkarma kararı alındı.

Ancak Kahraman Sadıkoğlu son dakikada yatı 49 yıllığına kiraladı ve yeniden döşemeye başladı.

İçi Donald Starkey tarafından tasarlanan yatı yenilemek için 425 işçi yaklaşık üç yıl çalıştı.

Savarona, bugün yolcusu olma ayrıcalığı kazananlara zarafeti ve lüksü yaşatarak bir kez daha dünya sularında seyrediyor.

Sayfa Yükleniyor...