Tüketici gel-al siparişe yöneldi

Enflasyon arttı, vatandaş çareyi kampanyalı ürünlere yönelmekte buldu. Restoranların "gel-al" siparişler için indirim yapması, tercihleri değiştirdi. Artık birçok müşteri sipariş verdikten sonra, yemeğini kendisi gidip restorandan alıyor.

Tüketici gel-al siparişe yöneldi

Fiyatlar arttı, vatandaş indirimli ürüne, hizmete yöneldi. Restoranlarda gel-al siparişleri arttı.

Türkiye İstatistik Kurumu'na göre, yıllık enflasyon Ağustos'ta yüzde 58,9'a çıktı.

Lokanta ve oteller grubu ise fiyat artışında yüzde 89,3 ile başı çekti.

Yeme-içme fiyatlarındaki bu artış kampanyalı ürünlere talebi yükseltti.

Salgın öncesi her 100 tüketicinin 72'si restoranda yeme-içmeyi tercih ediyordu. Salgın yasaklarıyla bu ciddi oranda geriledi.

2022'de ise yüzde 57'ye çıktı. Yani tüketici restoranlara tam olarak dönmedi. Kalan yüzde 43'lük payı ise "gel al ve eve sipariş" aldı.

İlgi nedeniyle firmalar da "gel-al" kampanyaları başlatıyor.

Sayfa Yükleniyor...