Türkiye'deki internet reklam yatırımları 2010'da yüzde 38 büyüme gösterdi.

Webrazzi Gündem Toplantılarının üçüncüsüne konuk olan Nokta Kurumsal İlişkiler Direktörü Başar Ekim, sektöre ilişkin rakamsal verileri katılımcılarla paylaştı. Medya yatırımlarında 2009–2010 arasında genel olarak yüzde 31′lik bir büyüme gösterdiğini söyleyen Ekim, TV pazarınınsa yüzde 40 artışla en yüksek yatırımı çeken mecra olduğunu belirtti.

Toplantıda başarılı bir video reklamının tek başına firmanın pazar payını yükseltecek güçte olduğu vurgulanırken, 10-30 saniyelik videoların daha etkili olduğu paylaşıldı. Konuşmacılar internetin televizyona oranla çok daha iyi ölçümlendiğine dikkat çekerek kimi markaların online video reklamlara odaklandığını ve video reklamlardan alınan dönüşün banner reklamlardan 10 kat daha fazla olduğunu dile getirdi.

Webrazzi Gündem Toplantısı'nın son oturumunda, sosyal medyada pazarlama konusu ele alındı. Moderatörlüğünü Webrazzi Kurucusu Arda Kutsal’ın üstlendiği oturumda, Facebook gibi sosyal iletişim sitelerinin reklam altyapılarını geliştirdikleri ancak sosyal medyanın sadece Twitter ve Facebook'tan ibaret olmadığı, sosyal medya uzmanlarının ya da ajansların yönetmeleri gereken yeni alanlar açıldığı dije getirildi.