İşte 3. köprünün güzergahı

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, yapılması planlanan 3. köprünün Tarabya- Beykoz arasında kurulacağını açıkladı.

İşte 3. köprünün güzergahı

Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde, CHP İstanbul İl Başkanı Gürsel Tekin tarafından açıklanan 3. köprü güzergahına ilişkin basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

''Tekin'in, zaman zaman 'gündemde nasıl olabilirim' diye kendince adımlar atmaya çalıştığını'' öne süren Topbaş, ''İfadelerinde 'sayın başkan güzergahı benden öğrensin' diyor. Şunu açık söyleyeyim. Onların bilgileri bizim unuttuklarımızdan fazla değil. Bilgileri yetmez. Bu şehri yöneten, yıllardır bu şehirde yaşayan birisi olarak bu kentin bütün gelişme süreçlerini ve bundan sonraki süreçlerini yakından takip eden ve bu konuda yetkin olan bir insan olarak tabii ki bütün süreci takip ediyoruz'' diye konuştu.

Topbaş, 3. köprünün güzergahına ilişkin 4 yılı aşkın süredir Başbakan ve ilgili bakan ve kurumlarla birlikte yaptıkları bir çalışma bulunduğunu ve ilk aşamada 5 ayrı nokta üzerinde durulduğunu belirterek, şu bilgileri verdi:

''Sayın Başbakanımızın da hassasiyeti, havzaların etkilenmemesi, orman alanlarının minimum ölçekte veya en az etkilenecek ölçekte bir yer belirlenmesiydi. Ve 3. köprü için mevcut 2. köprünün biraz kuzeyinden, Tarabya bölgesinden bir iz belirlendi. Bir çalışma yapıldı ve bize takdim edildi. Geçen haftaki koordinasyon toplantısında heyetimizle birlikte bu güzergah üzerinde incelemeyi yaptık. Bizim koordinasyon kurulumuza bu konuda bilgi aktardık ve beraberce bir çalışma yürüttük.

Bunlar planlara işlenecek ve tabii ki güzergahın üzerindeki etkileşimler dikkate alınacak. Buradaki kamulaştırma alanlarının getireceği maliyetler de dikkate alınarak bazı değişiklikler olma ihtimali çok büyük. Yer yer olabilir. Tabii ki önümüzdeki ay meclise getirilecek. Mecliste tartışılacak, konuşulacak, değerlendirme yapılacak ve karara bağlanacak. İstanbul'un ihtiyacı olan Avrupa ve Asya yakası arasındaki geçişlerde çok önemli olan bir güzergahın tedariki açısından bu önemli.''

MECLİSE TAKDİM EDİLECEK
Kadir Topbaş NTV canlı yayınında yeni köprü projesi konusunda şunları söyledi: "3 hafta kadar önce bakanlıktan karar geldi bize köprünün ve bağlantı yollarının izlerinin teklifi geldi. Sayın bakanımızın da özellikle söylediği gibi meclisimizin karar vermesi üzerine bu değerlendirme yapılmasını istediler. 3 hafta kadar önce verdik. Geçen hafta çarşamba günü yaptığımız koordinasyon toplantısında bu mevcut teklif edilen güzergahları ve köprü yerini değerlendirdik.

Şu anda onun planları işlenerek Meclis'e teklif hazırlığını yapıyoruz. Yani birilerinin dediği gibi biz bunu birilerinden öğrenmiyoruz üç dört yıldan beri üzerinde yapılan çalışma. Köprünün ayağı şuraya basıyor filan denmesi için daha biraz erken. Çünkü meclise gidecek oradaki kamu arazileri, şahıs arazileri gibi etkileşimler dikkate alınarak Ulaştırma Bakanlığının da yetkileri ile birlikte değerlendirme işlemi yapılıp Meclise takdim edilecek.

Sayın başbakanımızın öteden beri üzerinde durduğu gibi İstanbul’u ciddi anlamda etkileyen uluslararası ve ulusal geçiş hattı olarak ikinci köprü çok yoğunluk kazandı. Günde 25 bin civarında kamyon ve tırın geçtiği, akşam geç saatlerde ciddi yoğunluk yaşanan bu sıkıntıyı kentten uzaklaştırmak daha transit olan ve bunun bir noktadan bağlantısının da daha ilerde özellikle Körfez geçişini de içine alan bir bağlantıya erişebilir bir güzergah belirlemeleri yapılmıştı.

Başbakanımız 3. Köprü ile ilgili ihalenin yapılabilmesi için hazırlıkların hızlandırılmasını arzu etmekte. Ama bu bir plan süreci. 1/100.000 planlarda İstanbul’un arazi kullanım kararları verildi. Çok ciddi bir çalışma yapılarak değerlendirmeler yapıldı. Bu güzergahta birilerine peşkeş çekmek veya rant olarak oluşturmak gibi itirazlar var. Böyle bir şeyin söz konusu olamayacağını belirtmek istiyorum. Çünkü bu yüz binlik planlar, tarım arazileri, orman arazileri veya diğer arazilerin kullanım değerleri bellidir.

BEYKOZ TARABYA GÜZERGAHI
Beykoz deyince Beykoz sınırı oldukça uzun bir ilçe. Tarabya bölgesi ile onun karşısı filan gibi. Tabiki bunu, bahsettiğim gibi planları işlenirken, kamu arazileri, şahıs arazileri değerleri dikkate alınacağı için bir takım değişiklik önerileri de gelebilir. Daha önce iki köprü arasında Kuruçeşme üzerindeki köprü geçişi şehir için köprüsü için, yani kent içi Avrupa-Asya yakası trafiği için artı olarak belirlenmişti. Karayolları Genel Müdürlüğü ısrarlı oldu trafik açısından yararlı olur diye ama Marmaray yapılınca saatte 150 bin yolcu kapasiteli toplu taşıma sisteme girince, Metrobüs hattının da çok ciddi bir yolcu taşıma kapasitesi olunca bu ortadan kalktı.

4. Köprü düşünülmedi. Toplu taşımada raylı sistemlerde çok ciddi aşamalar kaydedilir bizim ön gördüğümüz metro da bitirildiğinde bireysel araç ihtiyacı artık kalkacak. Kaldı ki bizim karayolu taşımacılığını daha güneye, denize aktarma raylı sistem veya deniz üzerinden aktarma projeleri plan kararları çıktı. Ama gerçek var ki iki köprü de şehiriçi köprü niteliğini aldı, zaten kentin kendi içindeki bireysel araçların geçişlerinde bile ciddi sıkıntı yaşanmakta. Artık oradan transit geçiş için düşünülmüş bir çalışma bu.

İki tarafta da yeşil alanların durumu konusunda  sayın başbakanın hassasiyetleri oldukça yüksek. İstanbul’un yüzde 48’i orman alanı ve orman alanları ile ilgili zaten aldığımız tedbirler, talan edilmemesi açısından bu yüz binlik planlar engel teşkil edecek. Tabiki doğru yerlerde doğru geçişleri yapabilirsiniz dünyanın her yerinde örnekleri var. Fransa’nın güney yamaçlarında orada orman alanlarında viyadüklerle ve tünel yollarla nasıl geçtiğinin örnekleri var orada. Bunun en makul ve doğru noktada olmasına destek verilmesi lazım.

Ben burada özellikle ana muhalefetin Meclis'teki sayın üyelerine, meslek odalarımıza, çağrı yapıyorum. 'Gelin beraber çalışalım'. Yoksa '3. köprüyü istemeyiz' denirse o zaman sonuçta bu kentte doğru bir ihtiyacı karşılamak için atılacak adımlar vardır ve bunlar yapılmak zorunda kalınır. Alternatif düşünceler varsa onlarında getirilmesinde fayda vardır diyorum.

Sayfa Yükleniyor...