Yavaş adımlarla da olsa, internetteki videolar televizyonlarımızda 'standart' gale gelmeye başlıyor. Öncü firmalardan Sony, yeni nesil Bravia televizyonlarını 'Internet TV' olarak nitelendirerek ilk iddialı çıkışı yapan firmalar arasında yerini aldı.

İstanbul'da tanıtılan yeni nesil Bravia televizyon serisinin tamamı 'internete bağlanma' ve YouTube gibi sitelerde gezinmeye imkan veren 'tarayıcı' özelliklerini barındırıyor. 2D ve 3D’de Full HD görüntü kalitesi sunan seri, firmanın cümleleriyle, "tamamen aktif bir TV izleme deneyimi" sunuyor.

Türkiye pazarında satışa sunulacak tam 27 yeni Bravia modeli var. Toplantıda konuşan Sony Avrupa Teknik Pazarlama Kıdemli Yöneticisi Tim Page, “İnternet içeriği, akıllı teknoloji ve özellikler, endüstri lideri 3D ile Sony BRAVIA 2011 TV serisi, insanların TV hakkındaki düşüncelerini değiştirecek. Şimdi televizyonunuz ev eğlencenizin gerçekten merkezi haline geliyor ve televizyon deneyimi yeniden tanımlanıyor” diyor.

Yeni serinin dört ana bileşeni şöyle belirlenmiş: görüntü kalitesi, 3D, bağlanabilirlik (internet) ve tasarım. Önceklikle 2010'u sallayan Bravia Engine 3'den sonra bu yıl yeni süper işlemci X-Reality oyuna katılıyor ki görüntü kalitesindeki en önemli güncelleme bu. Yeni işlemcinin görüntü kalitesinin hiç olmadığı kadar arttırdığı, düşük çözünürlükteki videoların bile son derece başarılı şekilde 'yükseltilerek' keyifli bir seyir sağladığı belirtiliyor.

Serinin 3D ürünleri, beklendiği üzere 3D Active Shutter gözlüklerle geliyor. Bu gözlükler, nihayet, hafiflemiş (sadece 59 gram) ve USB'den şarj edilebilir hale getirilmiş. Üstelik 3 dakika şarjla 3 saat çalışabiliyor.

Yeni Bravia'ların internet menüsünde YouTube, Facebook ve DailyMotion dahil 20’nin üzerinde ağ ve servis bulunuyor. Sonu Eurasia yetkilileri, Türk,iye'den içeriğin de çok yakında menüye ekleneceğini, bunun için çeşitli görüşmelerin sürdüğünü belirtti.