ATR televizyonu ve ATR'ye bağlı çocuk kanalı Lale, Meydan Radyosu ve "15 Dakika" adlı haber ajansı da Rusya Denetim Kurumu'ndan izin alamadı ve dün gece yarısı yayınlarını kesti.

Televizyon kanalının sahibi Lenur İslamov, kanalı satması yönünde teklifler geldiğini ancak bunları reddettiğini belirtti.

İslamov, "Bu toprağın sahibi biziz. Bizim bu toprakta kendi prensiplerimizi ve milli menfaatlerimizi
korumamız lazım. Duruşum budur ve ileride de aynı olacaktır" dedi.

Kırım'ın geçen yıl Rusya'ya ilhakından sonra ATR yönetimi, Rusya Denetim Kurumu'na kayıt olmak için ekim ayından bu yana dört kez başvuruda bulunmuş, üç başvuruya ret cevabı gelmiş, en son başvuruya ise cevap gelmemişti.

Yayına 2006 yılında başlayan ilk bağımsız Kırım Tatar televizyon kanalı olan ATR, Tatarca, Rusça ve Ukraynaca yayın yapıyordu.