Rahmi Koç Müzesi'ne iki klasik daha eklendi

ntv.com.tr

Türkiye’de ulaşım, endüstri ve iletişim tarihine adanmış ilk önemli müze olan Rahmi M. Koç Müzesi, koleksiyonuna çok özel iki arabayı daha dahil etti.

  • 1

    Türkiye’de ulaşım, endüstri ve iletişim tarihine adanmış ilk önemli müze olan Rahmi M. Koç Müzesi, koleksiyonuna çok özel iki arabayı daha dahil etti.
  • 2

    Koleksiyonunu daimi olarak genişleterek ziyaretçilerine her gelişlerinde yeni ve farklı keşifler yapma olanağı sunan müzede, 2016 yılı itibariyle Ford Galaxie ve Split Window Beetle marka otomobiller sergi koleksiyonunda yerlerini aldılar.

  • 3

    Split Window Beetle

    Split Window Beetle
    VW Beetle, Adolf Hitler'in talimatı üzerine, Ferdinand Porsche tarafından Alman halkına ucuz bir ulaşım aracısunmak üzere tasarlanmış.

    2. Dünya Savaşı ve öncesinde az sayıda üretilen Beetle, İngiliz Ordusu'nun yardımıyla bombalanan Wolfsburg fabrikasının külleri arasından kurtarılarak tekrar hayata döndürülmüş.
  • 4

    Araç, Almanya'nın yanı sıra Avrupa, Amerika ve dünya çapında kısa sürede başarılı olmuş. Model geliştirilerek birkaç estetik ve mekanik değişim geçirerek ve Karmann-Ghia gibi ticari ve spor versiyonlara da ilham kaynağı olmuş. Üretim 15 milyon çizgisinin üzerine çıkınca Beetle, tüm zamanların en çok satan otomobili haline gelmiş. Alman Beetle'ların üretimine 1970'lerin sonunda son verilse de Meksika'da üretimlerine halen devam ediliyor. Müzede sergilenmekte olan 1949 Split Window Beetle orijinalliğini koruyarak günümüze ulaşmış nadir örneklerden biri. 

  • 5

    Ford Galaxie Starliner

    Ford Galaxie Starliner
    Galaxie, Ford Motors Şirketi tarafından 1959-1974 yılları arasında Amerika’da üret ilen en büyük otomobillerden biri.
  • 6

    Ford Galaxie, General Motor Şirketi’nin Chevrolet Impala’sına karşılık olarak üretilmiş.
  • 7

    Otomobil, iki ya da dört kapılı sert tavanlı, iki ya da dört kapılı sedan, 'sportsroof' ve üstü açılabilen tasarımlar gibi birçok farklı karoser şekli ile satışa sunulmuş.
  • 8

    Müzede sergilenen Galaxie 145 beygir gücünde ve altı silindirli.

  • 9

    Bir çok değerli objenin sergilendiği müzede ulaşım araçları da oldukça ilgi görüyor. İşte müzede bulunan araçlardan öne çıkan modellerden bazıları... 

    Malden Buharlı Otomobil

    Malden, Massachusetts’te az sayıda üretilen Malden buharlı otomobilleri, ilk otomobillerin tasarımları konusunda at arabalarına ne kadar çok şey borçlu olduklarını açıkça ortaya koymaktadır. Koleksiyonun ilk ve en kıymetli parçalarından biri olan Malden otomobil 1898 yapımıdır ve Pennsylvania’daki Zimmerman Müzesi’nden alınmıştır.

  • 10

    Albion A10 Röntgen Arabası

    Meşhur İskoç şirketi Albion tarafından üretilen araç, İngiliz Ordusu tarafından Birinci Dünya Savaşı'nda Muttefik Kuvvetler ve Osmanlı İmparatorluğu arasındaki çatışmalarda görev almıştır. Araç, savaştan sonraki yıllarda Türkiye'de bir süre kullanılmış, 2001'de Müze Atölyesi'nde restore edilmiş.

  • 11

    Ford Model T

    Müze bu meşhur otomobilin dört ayrı örneğine sahip olma ayrıcalığına sahip; 1918 model 2 kişilik Kamyon; 1918 model Roadster, 1918 model Tourer ve 1926 model TT otobüs. T Modeli ilk kez 1908'de üretilmiş ve 1927'ye kadar bu modelden yeni üretim bandı prensibi kullanılarak 15 milyonun üzerinde imal edilmiş.

  • 12

    Magirus İtfaiye Aracı

    Magirus markası, tüm dünyada yüksek kaliteli yangın söndürme tertibatı ile eşanlamlıdır. Bu gösterişli itfaiye arabası 27 Eylül 1922’de Frankfurt - Almanya’da bulunan Kühler Fabrikası’nda üretilmiş. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından kullanılmış ve müzeye bağışlanmış.

  • 13

    1965 Rolls Royce Silver Cloud

    Charles Rolls ve Henry Royce tarafından 1904 senesinde kurulan Rolls-Royce, otomobil dünyasının en saygıdeğer markalarından biri olarak ürettikleri olağanüstü kalitedeki otomobillerle tanınır. Düz 6 silindirli Cloud I'in V8 versiyonu olan Cloud II geliştirilerek, ihtişamlı Rolls Royce Silver Cloud III üretilmiş. Bu araç, Atlantic Plakları'nın kurucusu ünlü yapımcı merhum Ahmet Ertegün'e ait.

  • 14

    Penny Farthing

    İlk bisikletlerin ön pedalları tekerleğe sabitlenmiş olduğundan hızı arttırmanın tek yolu ön tekerleği büyütmekti. 1870’lerin başında İngiltere'de James Starley tarafından geliştirilen Penny Farthing de bu fikirden yola çıkılarak tasarlanmış. 19. yüzyıl İngiltere’sinde 'penny' ve 'farthing' en düşük değerli para birimlerindendi. 'Farthing' değer ve boyut olarak 'penny'nin dörtte biriydi. Kocaman ana tekerlekleri olan, sabit vitesli bu inanılmaz icadın takma adı da buradan gelmektedir.