İnovasyon için altın kurallar

Albert Einstetin, özlü sözlerinden birinde İnovasyon’a doğrudan göz kırparak, “Sorunlarımızı, onları yaratırken ortaya koyduğumuz düşünce şeklini sürdürerek ortadan kaldıramayız” demişti. Kısaca, iş dünyasının günümüzdeki en büyük dönüşüm süreçlerinden biri olan İnovasyon için düşünce şekillerinin evrim geçirmesi zorunlu.

İnovasyon için altın kurallar

İnovasyon, birçok kaynaktan güç alan bir değişimi temsil ediyor. Çalışanlar, müşteriler, ağlar ve iş çevresindeki çeşitli faktörler İnovasyon’u tetikleyici görev görebiliyor.

Forbes dergisi, İnovasyon’a adım atmak konusunda geç kalmaması gereken yöneticilere, önemli ipuçları sundu. Eğer değişim için geç kalmak istemiyorsanız, bu başlıklara göz atın:

Kişiselleşin: İnovasyon, bedelini ödemek isteyen bir kişiye bir ürünü, hizmeti ve tecrübeyi sunmak için gereken bir kavram. Başarılı şirketler, düşünce şekillerinin merkezlerine tüketicileri yerleştiren şirketler olarak beliriyor. Ardından, değer zincirini bu düşünce yapısının başından sonuna kadar uzatıyorlar. Uygulamalardan Büyük Veri’ye kadar, şirketlerin en hızlı değerlendirmesi gereken verilerin kaynağı olan müşteriler, artık mobil hızında ilerliyor.

Şirketler, İnovasyon ile düşünce şekillerinde evrim geçirerek, Ar-Ge, ürün geliştirme, satış ve pazarlama kanallarında hızlarını artırıyor ve veri akışına karşı denge sağlıyorlar. Günümüzde tersine dönen iş süreçleri, artık yüzde 10 içerik, yüzde 90 ilişki üzerinden yürüyor. Kısaca, ürün mühendisliğinden ilişki mühendisliğine geçildiği söylenebilir.

Yeteneklerinizi iki gruba ayırın: Çalışma sisteminiz içinde yetkinliklerinizin etkinliğini korumak için, örgüt yapısı içinde yetenekleri iki gruba ayırmayı deneyin. İlk grup, işlemleri ve finansı yürütecek yeteneklerden oluşurken, ikincisi tüketicilere sunmayı planladığınız yeni ürün ve hizmetler üzerine odaklanmalı. İnovasyon kültürünün, her iki grupta da etkisini göstermesi gerektiğini unutmayın.

Tecrübe eksikliğinin faydalarına dikkat edin: İster inanın, ister inanmayın, deneyimsiz çalışan ve yöneticiler, ‘tersine akıl hocalığı’ yaparak yeni fikirler ortaya koyabilir. Genç insanlar, tecrübe eksikliği bulunsa da, bir sektördeki bariyerleri değil, fırsatları daha iyi görebilir. Zamanı geçmiş kurallar, süreçler ve politikalar onları fazla etkilemeyecektir.

Kendinizi farklı düşünmeye zorlayın: İnovasyon, yıllık stratejik planlama toplantılarının çok ötesine geçen bir alanı temsil ediyor. Çalışmalarınızın nasıl sonuç vereceğini görmek ve zamanında değişimle yapabilmek için ileri görüşlü olmak zorundasınız.

Ayrıntılı bilgi için tıklayın!

Sayfa Yükleniyor...