"100 araçtan 30’u yol güvenliğini tehdit ediyor"

Michelin'in nisan ve mayıs ayında Türkiye'de altı ilde 4556 aracı kapsayan araştırmasına göre,100 araçtan 58’inin düşük ya da yüksek hava basınçlı lastiklere sahip olduğu tespit edildi. Sürücülerin % 16’sının tehlikeli seviyede düşük havalı lastiklerle yolculuk yaptığı ortaya çıktı.

"100 araçtan 30’u yol güvenliğini tehdit ediyor"

Michelin’in karayollarında can güvenliğini artırma ve araçların yakıt tüketimini azaltarak çevreyi koruma amacıyla 2004’ten bu yana Türkiye’de hayata geçirdiği “Lastiklerde Doğru Hava Basıncı” aktiviteleri, sona erdi.


Elde edilen sonuçlar, araç kullanıcılarının her geçen yıl doğru hava basıncı konusunda biraz daha bilinçlendiğini ve Michelin’in çalışmalarının başarıya ulaştığını gösteriyor.

Michelin tarafından 15 Nisan-22 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen “Lastikte Doğru Hava Basıncı” aktivitesi; İstanbul Anadolu ve Avrupa yakalarının yanı sıra Ankara, Bursa, İzmir, Antalya ve Denizli’de düzenlendi.

"100 araçtan 30’u yol güvenliğini tehdit ediyor" - 1 Aktiviteler kapsamında toplam 4556 aracın lastikleri incelendi

Araçların % 58’inin yanlış (% 30 düşük, % 28 yüksek) hava basınçlı lastiklerle kullanıldığı ve bu araçların % 16’sının da tehlikeli sonuçlara yol açabilecek kadar düşük lastik hava basıncına sahip olduğu saptandı.

Geçtiğimiz yıl yapılan ölçümlerde aynı oran % 24 olarak çıkmıştı.

LASTİKLERDE DOĞRU HAVA BASINCI NEDEN ÖNEMLİ?
Lastikler, taşıt ile yol arasındaki tek temas noktasını oluşturdukları için, yol güvenliği için ve yakıt ekonomisi açısından büyük önem taşımaktadır. Eksik hava basıncında kullanılan lastikler:

o Yol tutuş kabiliyetini azaltır

o Direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa neden olur

o Islak zeminde fren mesafesini uzatır ve yüksek patlama riski taşır

o Tüm bunlar da trafik kazalarının meydana gelmesi riskini artırır



LASTİK ÖMRÜNÜ % 30’A KADAR AZALTIYOR
Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor.

o Lastik hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artar

o Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelemesi daha fazla yakıt tüketimine neden olur

o Eksik hava basıncı ayrıca lastik omuzlarında fazla basınca ve bunun sonucunda yıpranmaya yol açarak, lastik ömrünü % 30’a kadar azaltır

LASTİKLERİN HAVASI EN AZ AYDA BİR KEZ KONTROL EDİLMELİ
Tüm bu nedenlerle Michelin, sürücüleri lastik hava basınçlarını düzenli olarak kontrol etmeleri konusunda uyarıyor.

Lastiklere, en az ayda bir kez olmak üzere ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticisi tavsiyesine uygun olarak hava basılması tavsiye ediliyor.

Bunun için lastiklerin soğuk olması, yani düşük hızda en fazla 2-3 km boyunca kullanılmış ya da 2 saat içinde kullanılmamış olması gerekiyor.

Sayfa Yükleniyor...