2009’dan bu yana ilk kez

Avrupa’daki kriz yayılırken VW 2009’dan beri ilk defa kârında düşme açıklayacak.

2009’dan bu yana ilk kez

Volkswagen 2009’dan bu yana üç aylık kârında en büyük düşüşü açıklayacak, Daimler ise Mercedes-Benz’in azalan kârını tekrar arttırmak için maliyetleri kısıyor.


Bu gelişmeler artık Alman yapımcılarının da Avrupa’daki ekonomik krize karşı bağışıklıklarını yitirdiklerini gösteriyor.

Avrupa’daki krizin etkileri İtalya, İspanya ve Portekiz dışındaki kesimlerde de hissedilirken, VW, Daimler ve BMW artık otomobilleri Çin’e ve diğer pazarlara kaydırarak Avrupa’daki azalan talebi telafi etmekte zorlanıyorlar.

Almanya’nın Begisch Gladbach kentindeki Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nin Otomotiv Yönetimi Merkezi’nin müdürü Stefan Bretzel, “Avrupa krizi kesinlikle Almanlara ulaştı. Gelecek yıl, bölgedeki pazar küçülmeye devam ettikçe Alman üreticileri gerçek anlamda sorun yaşamaya başlayacak” dedi.

Altı analiz uzmanının tahminini içeren bir Bloomberg araştırmasına göre, 24 Ekim’de üçüncü çeyrek kârını açıklayacak olan Volkswagen’in bu dönem için 2.3 milyar avro işletme sonrası kâr açıklaması bekleniyor.

Bu değer geçen yıl aynı döneme göre yüzde 21 daha düşük olacak ve VW’nin kârının yüzde 80’den fazla düştüğü 2009’daki küresel küçülmeden beri şirketin ilk önemli kâr düşüşünü oluşturacak.

Şimdiye kadar sağlam yurt içi pazar ve ABD ve Çin’deki büyüme sayesinde Almanya’nın büyük otomobil üreticileri kamu borcu krizinden zarar görmemişlerdi. Analistlere göre azalan güven yüzünden Almanya’daki otomobil talebi azaldıkça ve Çin’deki satışlar düştükçe bu dayanıklılık da yok oluyor.

Sayfa Yükleniyor...