California Hava Kaynakları Kurulu da dâhil nüfuslu ABD grupları, 3,8 litre/100 km hedefi teklifinin gelecek seneye kadar kanunlaşmasını istiyor.

İlişkili Haberler


Bu kanun çıktığı takdirde Avrupa’daki üst sınıf otomobil üreticilerini önemli ölçüde etkileyecek ve yapımcıların bütün ürün yelpazelerinde 3,8 litre/100 km hedefini yakalamaları gerekecek.

Eğer tasarruf hedefi kanunlaşırsa, VW Golf benzeri bir otomobilden daha büyük bütün otomobiller, ya prize takılan hibritler olacak, ya da menzil artırıcılı elektrikli aktarma organlarına sahip olacak.

ABD hükümetinin yeni CAFE mevzuatını Eylül ayında, 2017 ile 2025 arasındaki dönem için teklif etmesi gerekiyor.

Şu anda masada olan daha az külfet yaratacak teklife göre kurumsal yakıt ekonomisindeki iyileşmeler kapsamında yedi yıllık bir süre boyunca yılda sadece yüzde üçlük bir yakıt tasarrufu yapılacak ve sonunda 100 kilometrede 5 litre ortalamaya ulaşılacak.

Bazı otomotiv endüstrisi uzmanları 100 litrede 3,8 litre hedefinin ortalama otomobil maliyetini 6.500 dolardan (yaklaşık 10.500 lira) 10.000 dolara (yaklaşık 16.000 lira) çıkaracağını ileri sürüyor.

ABD merkezli Otomobil Üreticileri İttifakı yeni otomobil fiyatlarındaki yükselişin satışları yüzde 25 azaltacağını ve çok fazla kişinin işten çıkarılmasına yol açacağını iddia ettiler.