Aston Martin eski teknolojiden medet umuyor

İngiliz lüks otomobil markası Aston Martin yaşlanan teknolojilerinden kâr elde ederek bağımsızlığını korumak istiyor.

Aston Martin eski teknolojiden medet umuyor

En iyi satan modeli Vantage coupe olan İngiliz üretici, sekiz yıllık platformu kullanan başka modeller de geliştirmek istiyor.


Bu yaklaşım Aston Martin’in sınırlarını yansıtıyor; firma Volkswagen AG’nin Lamborghini’si ve Fiat S.p.A.’nın Ferrari’si gibi büyük bir ana şirketin geliştirme kaynaklarından yararlanamıyor.

Londra’daki araştırma şirketi Datamonitor’deki bir analiz uzmanı olan Andrew Jackson, “Bu şirketin kendini mümkün olduğu kadar zorladığı izlenimini bırakıyor. Çalıştıkları sektördeki rakipler göz önüne alındığında ileri teknolojiye sahip olmaları gerekiyor” dedi.

Ford, Aston Marin’i 2007’de Kuveytli Investment Dar Co. şirketini de içeren bir özel yatırımcılar grubuna satmıştı.

Mercedes-Benz’in ana şirketi Daimler AG bu yıl araştırma ve geliştirmeye yaklaşık 7.1 milyar dolar (12,13 milyar lira) ayırmayı planlıyor. Bu rakam İngiliz şirketi Aston Martin’in 31 Mart’ta sona eren, 12 ayı kapsayan 830 milyon dolarlık (1,42 milyar lira) gelirinin sekiz katından fazla.

Rolls-Royce markasını elinde bulunduran BMW AG ise daha temiz otomobillere yönelik talebe uyum sağlamak amacıyla üreteceği elektrikli otomobil serisi için, karbon fiberler üretecek bir fabrika inşa ediyor.

15 araçtan oluşan model yelpazesine sahip Aston Martin’de, sedan model Rapide ve Toyota iQ’yu temel alan Cygnet dışındaki tüm modeller coupe veya roadster gövde tarzına sahip. Vergiler hariç yaklaşık 1 milyon sterlin değerindeki One-77 modeli dışında, tüm coupe ve roadster modelleri, 2003 yılında DB9 ile kullanılmaya başlanan alüminyum platform üzerine kurulu.

Sayfa Yükleniyor...