BMW Los Angeles Otomobil Fuarı’nda i3’ün üç kapılı bir versiyonunu tanıtarak i markalı elektrikli araç yelpazesini, daha önce üretimi onaylanmış üç modelin ötesine genişleteceğine dair en büyük ipucunu verdi.

İlişkili Haberler


Gelecek yıl sonlarında piyasaya sürülecek beş kapılı i3’ten daha alçak ve geniş olan bu versiyon, resmi olarak bir konsept olarak niteleniyor.

i3 coupe, karbon fiberle takviye edilmiş plastik gövde yapısını ve stilini beş kapılı i3 ile paylaşıyor. Görsel değişiklikler arasında oldukça eğimli bir tavan hattı, daha derin arka-yan pencereler ve daha açılı bir bagaj kapağı yer alıyor.

BMW, i markası için geliştirilen modüler üretim yöntemlerinin geleneksel otomobillere göre daha az maliyetle ek modeller geliştirilmesine imkan tanıdığını söylüyor.

Konsept otomobil iç kısmı ile, i3 hatchback’in üretim modelinin kabini hakkında fikir veriyor. İç tasarım, ilk olarak geçen yılki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan tasarım kadar gösterişli değil; sade tasarımlı ön göğüs, minimum sayıda düğme ve serbest duran bir monitör içeriyor.

i3 coupe i3 hatchback ile aynı yüksek teknolojili platformu kullanıyor; bu iki modelin de Almanya’nın Leipzig şehrindeki BMW fabrikasında birlikte üretilebileceğine işaret ediyor.

Kabin sade tasarımı ile dikkat çekiyor.
Kabin sade tasarımı ile dikkat çekiyor.

Life Module adı verilen 2,57 metrelik dingil açıklığına sahip yapı, hafif karbon fiberle takviye edilmiş plastikten imal edilmiş. Bu yapı BMW’nin LifeDrive Module adını verdiği prize takılan hibrit elektrikli güç aktarma organları için tasarlanmış.

3,96 metre uzunluğundaki coupe konsepti, beş kapılı versiyondan 11,9 cm daha uzun.

i3 coupe beş kapılı modelle aynı aktarma organlarını kullanıyor.

BMW’nin geliştirdiği elektrikli motor 170 beygir güç ve 250 Nm torku sabit oranlı bir şanzıman vasıtasıyla arka tekerleklere aktarıyor. Arka aks tertibatının içine monte edilmiş motorun elektriğini, aracın zeminin içine monte edilmiş bir pil paketi sağlıyor.

Pil prizden veya fren sırasında ve gaza basılmayan sürelerde üretilen kinetik enerjiyle şarj oluyor. Sürüş Deneyimi Kontrolü sistemi i3’ün verimliliğini optimize etmek için üç sürüş modu sunuyor: konfor, eco pro ve eco pro+. Bu modların her birinin kendi gaz haritası (karakteri), ısıtma ve soğutma yoğunluğu ayarları ve başka enerji tasarrufu işlevleri bulunuyor.

BMW en verimli mod olan, koltuk ısıtıcıları, dış ayna ısıtıcıları ve gündüz seyir farları gibi özelliklerin devre dışı bırakıldığı eco pro+ modunda menzilin 160 kilometreye kadar çıktığını söylüyor.

BMW henüz i3 coupe’un performans değerlerini açıklamış değil. Fakat i3 hatchback için açıklanan değerlere göre, araç 0’dan 100 km/s hıza 8,0 saniyeden kısa sürede çıkabiliyor ve 150 km/s azami hıza sahip.

Eco pro+ modunda menzili maksimuma çıkarmak için azami hız 90 km/s ile kısıtlanıyor.

i3 seçenek olarak, pili şarj etmek için bir alternatör olarak kullanılan iki silindirli menzil artırıcı motorla da donatılabiliyor. Fakat bu motor Los Angeles’taki konsept otomobilde yok.

BMW’ye göre bu tertibat i3 hatchback’te yüksek maliyetli bir seçenek olarak sunulacak ve aracın menzilini 350 kilometreye çıkaracak.