Yönetim kurulu üyesi Dr. Klaus Draeger, kompakt BMW ve MINI modellerinde, emisyonu düşüren pahalı hibrit teknolojileri yerine, yüksek verimli ufak motorlar kullanmayı düşündüklerini söyledi.

İlişkili Haberler


Hibrit teknolojisi, kompakt ve hafif otomobillerde, büyük ve lüks otomobillerde olduğu kadar verimli olmuyor. Ufak otomobiller ucuz oldukları için, pahalı hibrit teknolojisi uygulandığında üretici için karlı olmuyor. Diğer yandan ufak hacimli verimli güç kaynağı, hafif bir otomobilde kullanılabiliyor ve düşük emisyonlu oluyor.

Draeger, 2 silindirli 1 litre hacme sahip bir güç kaynağına atıfta bulunarak, bu tip ufak ve verimli motorlarda ideal bir silindirin hacminin 500 cc olduğunu söyledi ve böyle bir motorun 80 ila 100 beygir arasında güç üretebileceğini belirtti. Draeger'in söylediği bu iki silindirli güç kaynağı, güncel MINI modelinde kullanılan 1.6 litre 4 silindirli 75 beygir gücündeki motorun yerini rahatlıkla alabilir.