BMW önden çekiş ve yeni bir dört tekerlek çekişli araç mimarisi üzerinde çalışıyor

Firmanın çalışmaları yeni giriş seviyesi BMW modellerin ve yeni nesil Mini modellerinin temelini oluşturacak.

BMW önden çekiş ve yeni bir dört tekerlek çekişli araç mimarisi üzerinde çalışıyor

BMW’nin CEO’su Norbert Reithofer şirketin yıllık mali sonuçlar basın toplantısında, “Gelecekte küçük araç sınıflarında ön tekerlekten çekişli BMW’ler olacak” diye konuştu.


Şu anda bütün BMW modelleri arka tekerlekten itiş ve bütün Mini varyantları ön tekerlekten çekişli.

BMW geliştirme bölümünün patronu Klaus Draeger yeni araç mimarisinin 2014’te üçüncü nesil Mini hatchback’in piyasaya çıkışıyla hizmete gireceğini belirtti.

Draeger "yeni mimari BMW’nin 3800 mm ile 4300 mm arasında uzunluğa sahip araçlar üretmesine imkan tanıyacak" dedi. Karşılaştırmak gerekirse, örneğin Volkswagen’in Polo, Golf, Beetle ve Scirocco model serileri de aynı uzunluk aralığında yer alıyor. Yeni mimari tamamen devreye sokulduğu zaman, 20’ye kadar farklı BMW ve Mini model varyantının temelini oluşturacak.

BMW için bu yeni ön tekerlekten çekişli modeller, giriş seviyesi üst kalite 1 Serisi modelinin altında yer alacak. Draeger 1 Serisi'nin arka tekerlekten itişli yapısını koruyacağını söyledi.

BMW CEO’su, “Üst kalite küçük otomobil segmentinin 2020’ye kadar yılda % 4 ila 6 büyümesini bekliyoruz” dedi ve grubun 2020’de CO2 filo emisyonlarını, km başına 156 gram olan 2008 seviyelerine göre, en az % 25 azaltacağını sözlerine ekledi.

Yeni bir ortak mimari yaratma kararı aynı zamanda çağımızın bir gereği. Otomobil yapımcıları tasarruf etmek için, yatırımlarını markalar ya da ortaklar arasında paylaşmaları yönünde giderek artan bir baskıya maruz kalıyor.

Krizden etkilenen otomobil endüstrisi daha verimli hale gelmeye çalışırken BMW’nin rakibi Daimler de maliyetleri düşürmek, teknolojileri birleştirmek ve ölçeği artırmak için Renault ile görüşmeler yürütüyor.

Sayfa Yükleniyor...