BMW'nin V12'si 25 yaşında

Bavyera'lı marka 12 silindirli güç kaynağının 25. yıldönümünü motorun geliştirilme sürecine göz atarak kutluyor.

BMW'nin V12'si 25 yaşında

İlk olarak 1987 750i’de kullanılan 5,0 litrelik motor 300 beygir güç ve 450 Nm tork üretiyordu.


Otomobil halkın beğenisini kazanmış ve Cenevre Otomobil Fuarı’ndaki tanıtımı öncesinde 3.000 adet ön sipariş almıştı.

BMW 750i yeni bir statü simgesi haline gelmesinin yanı sıra, 2. Dünya Savaşı’ndan bu yana yapılmış ilk Alman üretim V12 motoru içeriyordu.

Motorun geliştirilmesine 1972’de başlandı. O yıl otomobil yapımcısı iki altı silindirli motoru birleştirerek on iki silindirli bir motor yapmanın mümkün olup olmadığını incelemeye başladı.

1974’te bir prototip tamamlandı, ama 315 kilogram ağırlığındaydı, yani bir üretim aracında kullanılamayacak kadar ağırdı. Daha hafif bir motor için geliştirme çalışmalarına başlandı, ama bu proje enerji krizi nedeniyle rafa kaldırıldı.

1982’de dünya pazarları dengeye kavuşmuştu ve BMW on iki silindirli motorun geliştirilmesine devam edebileceğine karar verdi. Ancak iki mevcut altı silindirli motoru birleştirmeye çalışmak yerine motorun sıfırdan yapılmasına karar verildi. Böylece şirket sonradan 750i’de kullanılacak 5,0 litrelik motoru yaratmayı başardı.

BMW'nin V12'si 25 yaşında  - 1 BMW 750 iL'nin 12 silindirli motoru (E38).

Yıllar boyunca motor gelişti ve giderek daha da güçlendi.

1994 itibariyle hacmi 5,4 litreye, gücü 326 bg’ye yükselmişti. Sekiz yıl sonra, 760i 445 beygir güç üreten 6,0 litrelik bir V12 motorla piyasaya sürüldü. Bugün kullanılan 6,0 litrelik V12 motor ise 544 beygir güç ve 750 Nm tork üretiyor.

Sayfa Yükleniyor...