İş planının temeli olan 529 milyon dolarlık devlet kredisinin yarısından fazlasından mahrum bırakılmasının ardından, yeni finansman bulmaya çalışan Fisker için Consumer Reports dergisinin sert eleştirilerle dolu yazısı bir başka darbe oldu.

İlişkili Haberler


Consumer Reports 107.850 dolarlık bir Karma’yı test etti. Bu derginin şimdiye kadar test ettiği en pahalı araç.

Dergi otomobilin kısmen sıkışık iç kısmı ve aşırı karmaşık kontrol sistemi nedeniyle diğer lüks otomobillerle karşılaştırıldığında pek iyi olmadığını belirtti.

Consumer Reports’un otomobil test merkezinin direktörü Jake Fisher, “Başarılı bir sürüş, yol tutuşu ve fren performansına ve birinci sınıf iç malzemelere sahip olsa da, Karma’nın sorunları iyi yanlarını gölgede bıraktı” dedi.

Fisher, “Benzin motoru çalışırken kaba bir gürültü çıkarıyor. Ayrıca Karma’nın yüksek ağırlığı, çevikliği ve performansını olumsuz etkiliyor, zira Karma beklediğiniz canlılıktan yoksun” diye ekledi.

Fisker yaptığı açıklamada derginin Karma’nın sürüşünden, yol tutuşundan ve frenlerinden memnun kaldığına dikkati çekerek, ses sistemi ve dokunmatik ekran sisteminin ise geliştirilmesinin planlandığını belirtti.

Şirket, “Karma hayata geçmiş bir konsept otomobil olduğu için, ambalajı ve görülebilirliği (sürücü koltuğundan yolu ve çevreyi görme) elbette bir mini van gibi olmayacaktır” dedi.

Karma bir prize takılan genişletilmiş menzilli elektrikli hibrit araç. Consumer Reports batarya tamamen tükendikten sonra, GM üretimi “kulak tırmalayıcı” turbo beslemeli motorun (bir çeşit jeneratör) devreye girdiğini belirtti.

Consumer Reports, Karma’nın tüketiminin tam şarjla 100 kilometrede 3,6 litreye eşdeğer olduğunu, ama benzinli motora geçtikten sonra bunun 100 kilometrede 10,7 litre gibi “etkileyici olmayan” bir değere dönüştüğünü yazdı.

Fisker, “Test sırasında kaydedilen 100 kilometrede 3,6 litre, neredeyse bütün üretim otomobilleri arasında en iyi değer. Bu değer Fisker’ın yeni lüks segmentin öncüsü olduğunu kesinlikle tasdik ediyor” dedi.

Fisker, stilinin ve aktör Leonardo DiCaprio ve pop şarkıcısı Justin Bieber gibi isimleri içeren yüksek profilli müşteri kitlesinin faydasını gördü. Fisker yaptığı açıklamada “öncü bir araç olan” Karma’yı rekor sürede piyasaya sürdüğünü söyledi.

Ama araç bir dizi aksilikle de karşı karşıya kaldı.

Bu yılın önceki aylarında Consumer Reports’un test ettiği bir Karma, A123 Systems üretimi bataryadaki bir sorun nedeniyle arızalandı ve A123 bu yüzden bütün Fisker batarya paketlerini geri çağırdı.

Consumer Reports, batarya sorunu giderildikten sonra bile derginin mühendislerinin “göstergeler, uyarı ışıkları, elektrikli camlar ve radyoyla ilgili aralıklı, rahatsız edici sorunlar” yaşamaya devam ettiklerini söyledi.

Fisker Ağustos’ta da California’nın Woodside kentinde bir araç yangınına neden olan kusurlu bir soğutma fanını tamir etmek için yaklaşık 2.400 Karma hibridi geri çağırdı.

Bu yılın başlarında, ABD Enerji Bakanlığı Karma’nın piyasaya çıkışında yaşanan gecikmeler nedeniyle Fisker’ın 2009’da aldığı 529 milyon dolarlık devlet kredisinin yarısından fazlasını almasına izin vermedi.

Bir Fisker direktörü ve girişim şirketi Kleiner Perkins Caufield & Byers’ın yönetici ortaklarından Ray Lane, Ağustos başında verdiği bir röportajda şirketin ikinci hibrit modeli Atlantic’in üretimi başlayana kadar idare etmek için, 150 milyon dolar ek finansman bulmaya çalıştığını belirtmişti.

Şirket 2007’deki kuruluşundan bu yana girişim destekçilerinden ve başkalarından 1 milyar doları aşkın özel finansman aldı.

Consumer Reports, Consumers Union’ın 1936’dan beri aylık olarak yayınladığı bir Amerikan dergisi. Dergi kendi bünyesindeki test laboratuvarı ve anket araştırma merkezinin raporları ve sonuçlarına dayalı olarak tüketici ürünleri ve hizmetlerinin incelemeleri ve karşılaştırmalarını yayınlıyor. Ayrıca temizleme ve genel satın alma kılavuzları da yayınlar. Derginin yaklaşık 7,3 milyon abonesi ve yıllık 21 milyon dolar (yaklaşık 37,6 milyon lira) test bütçesi var.