Daimler-Renault-Nissan anlaşması

Üreticiler ölçeğe odaklanıyor.

Daimler-Renault-Nissan anlaşması

Geçen hafta Renault-Nissan ile Daimler arasında yapılan anlaşma hala düşük talebin etkisinden kurtulmaya çalışan ve yeşil otomobil teknolojisine büyük bir yatırım yapmaya hazırlanan otomotiv endüstrisinin, acilen ölçek büyütmeye gerek duyduğunu gösteriyor.


Dünya satışında en üst sıraların hemen altında yer alan otomobil yapımcıları maliyetleri kısma yönünde büyük bir baskı altında oldukları için ya ittifaklar kurmaya/mevcut ittifakları geliştirmeye, ya da hissedarlarına neden yalnız devam etmelerinin daha iyi olacağını açıklamaya mecbur kalacak. Analizciler bunun Japonya’daki Mitsubishi Motors Corp., Fransa’daki PSA/Peugeot-Citroen, Almanya’daki BMW AG, hatta İtalya’daki Fiat S.p.A. gibi şirketlerin yeniden büyüme stratejilerini dikkatle inceleyeceği anlamına geldiğini belirtiyor.

Daimler yalnızca üç yıl önce otomotiv endüstrisinin geçmişindeki en başarısız birleşmelerden birini sona erdirmeye karar vermiş ve Chrysler birimini 30 milyar dolar kayıpla elinden çıkarmıştı.

Mercedes’in yapımcısı şimdi Carlos Ghosn’un önderliğinde Renault-Nissan ittifakıyla daha sınırlı bir anlaşma yapmaya karar verdi. İttifak Daimler’e daha sıkı emisyon ve yakıt ekonomisi standartları karşısında ihtiyaç duyduğu küçük otomobil teknolojisini geliştirme yeteneğini verecek.

Renault-Nissan karşılığında Nissan’ın lüks Infiniti markasında Daimler’in motorlarını kullanmaya hak kazanacak ve kendi ittifakının teklediği bir zamanda araç platformlarını paylaşma ve maliyetleri aşağı çekme fırsatı yakalayacak.

Cole anlaşmanın motorlar, şanzımanlar ve şimdi de araçlara güç sağlayan batarya tahrik sistemleri tasarlamak gibi yüksek maliyetli bir alanda gelecekte yapılacak işbirlikleri için bir model oluşturabileceğini söyledi ve ekledi “Geçmişteki bakış açısı, müşterilerin gözünde, güç aktarım organlarının bir aracın kişiliğini tanımladığı yönündeydi. Bu muhtemelen artık doğru değil”.

Sayfa Yükleniyor...