Geçen yılın sonlarında Volvo’dan ayrılan, şu anda otomotiv sektöründe başka fırsatlarla ilgilenen Jacoby, “Bunu söylediğim için bana sırt çeviren çok oldu, ama elektrikli araçların yakın gelecekte ana akımda (çok satan araçlar arasında) yer alacağına inanmıyorum” dedi.

İlişkili Haberler


Jacoby Autocar’a şöyle dedi; “Sebepler ortada: fiyat, piller şarj kapasitesi azaldığında ne olacağının belirsiz olması ve sizi otoyol trafiğinde ya da 40 derece sıcaklıkta yarı yolda bırakabilecek bir otomobile karşı hissedilen güvensizlik; bunların hepsi önemli sorunlar. Cep telefonunuzun şarjı bittiğinde ve yapabileceğiniz hiçbir şey olmadığında nasıl hissettiğinizi düşünün – şarjı bitmiş bir otomobilde oturma hissi çok daha kötü olacaktır.”

Jacoby Nissan Leaf gibi elektrikli araçların, muhtemelen ancak niş alanlarda başarılı olacağını ekledi. “Bazı ülkeler onları hevesle benimsediler ve mevzuat sayesinde kısa mesafeli taksiler gibi bazı uygulamalar başarıya kavuşacaktır, ama genel olarak elektrikli araçların önümüzdeki 10-15 yıl bir rol oynayacağına inanmıyorum.”

“Bunun yerine hibrit araçların farklı biçimlerde sektöre hakim olacağına inanıyorum. Bugün çok destek almadan 89 gr/km CO2 üreten bir otomobil, beş yıl önce düşünülemezdi. Endüstri ekonomik ve elverişli yenilikler talep ediyor ve ben elektrikli otomobillerin bu yöne doğru gelişeceğini düşünüyorum.”